Jak schudł nowy Opel Astra?

Opel ma się czym chwalić i regularnie, co jakiś czas prezentuje nam informacje na temat nowej Astry. Tym razem bodaj najciekawsza porcja dotycząca procesu odchudzania samochodu.

Obraz
Marcin Łobodziński

Opel od lat jest znany i również krytykowany za to, że jego samochody są dużo cięższe od konkurencji. Jednym z takich modeli jest kompaktowa Astra. Dlatego inżynierowie już na etapie projektowania nowej Astry za cel wyznaczyli sobie wyraźne odchudzenie nowego modelu. W zależności od wersji i wyposażenia jest on nawet o 200 kilogramów lżejszy (co najmniej o 120 kg) od modelu poprzedniej generacji. Tylko szkielet i struktura nadwozia straciły 77 kg. Wszystko dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałościowej stali. Dzięki niej, można było zastosować cieńsze blachy. Mniejsze i zarazem lżejsze są także ramy pomocnicze zawieszenia. Wspominaliśmy już o tym, że w nowej Astrze nie będzie paneli osłaniających spód samochodu. Opel zdecydował się na odpowiednie ukształtowanie pod kątem oporów przepływu powietrza elementów podwozia, takich jak zawieszenie i układ wydechowy, który notabene też odchudzono o 4,5 kg.

Obraz

Warto przy tym zauważyć, że nowa Astra jest ogólnie mniejszym samochodem od obecnej, choć Opel zapewnia nas o większej przestrzeni w kabinie. Mniejsze są również koła, ważące z oponami średnio o 11,5 kg mniej. Dzięki niższej masie ogólnej samochodu, elementy układu hamulcowego mogą być mniejsze i tu również zaoszczędzono łącznie aż 10 kg.

Nie bez znaczenia pozostają nowe jednostki napędowe wraz ze skrzyniami biegów. Sam blok silnika 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo w porównaniu do obecnego motoru o tej samej pojemności, z pośrednim wtryskiem paliwa jest o 10 kg lżejszy. Skrzynie biegów straciły kolejne 10 kg masy. Jeszcze lżejsza ma być Astra napędzana silnikiem 1.0 turbo, dotychczas niestosowanym w kompakcie Opla. Fotele, o których również już pisaliśmy to kolejne 10 kg oszczędności na masie.

Nowy Opel Astra - galeria producenta

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/22] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów