Nowy Opel Astra z rekordowo niskim współczynnikiem oporu powietrza

Opel Astra nowej generacji ma być najlepszy pod każdym względem. Już zaprezentowano nowe adaptacyjne oświetlenie LED IntelliLux, pierwsze w klasie kompakt oraz fotele z funkcją masażu i systemem usuwania wilgoci z oparcia, regulowane w kilkunastu płaszczyznach. Teraz Opel chwali się współczynnikiem oporu powietrza na poziomie 0,285.

Obraz
Marcin Łobodziński

Wynik w tunelu 0,285 oznacza, że to najbardziej opływowy kompaktowy Opel w historii marki. To wymagało dużo pracy. Obecna generacja Astry ma współczynnik na poziomie 0,325. Warto przy tym wspomnieć, że porównujemy tu najbardziej opływową wersję starej Astry z podstawowym modelem nowej. Wersja z silnikiem Diesla, automatyczną skrzynią biegów i 18-calowymi kołami, osiągnęła w tunelu wynik 0,31 co jest lepszym osiągnięciem niż w obecnej generacji. A to jeszcze nie koniec, ponieważ Opel pracuje nad jeszcze bardziej opływową wersją ecoFlex, którą będą cechowały nie tylko niższy współczynnik oporu powietrza, ale też bardzo ekonomiczne jednostki napędowe.

Obraz

Inżynierowie skupili się na detalach, takich jak linia dachu lekko opadająca ku tyłowi i zakończona niedużym spojlerem, projekt słupka C, obudowy lusterek oraz nowa konstrukcja podwozia. Testy prowadzono w tunelu aerodynamicznym Uniwersytetu w Stuttgarcie, gdzie Opel od lat kształtuje nadwozia swoich modeli. Trzeba pamiętać, że nowa Astra jest mniejsza od obecnej generacji, a dokładnie 5 cm krótsza, 2,5 cm niższa oraz 0,5 cm węższa. Dzięki temu, powierzchnia przekroju poprzecznego pojazdu wynosi 0,642 m2 zamiast 0,770 m2 w poprzednim modelu. W nowej Astrze będzie stosowane ogumienie o mniejszej szerokości niż w analogicznych wersjach silnikowych obecnej. Standardem będą felgi o średnicy 15 cali, a nie jak dotąd 16-calowe.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=H6cqeVQehhU[/youtube]

Ciekawostką może być to, że prace nad podwoziem nie skupiały się wcale nad stosowaniem większej powierzchni paneli przykrywających elementy układu napędowego czy wydechowego jak to obecnie wygląda u innych producentów. Skupiono się na opracowaniu nowych kształtów tego, co mogłoby być przykryte. Nowa konstrukcja tylnego zawieszenia również pomogła zmniejszyć opory. Eliminacja osłon podwozia poskutkowała redukcją masy samochodu.

Zdaniem Opla, nowa Astra z silnikiem 1.0 Turbo i przekładnią Easytronic 3.0 będzie najbardziej ekonomicznym samochodem w swojej klasie. Dużo tych deklaracji, zbiera się coraz więcej, niebawem sprawdzimy jak się mają do rzeczywistości.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Droższe prawo jazdy. Rząd przygotował projekt przepisów
Droższe prawo jazdy. Rząd przygotował projekt przepisów
Jechał 20 godzin bez odpoczynku. Tylko zmieniał karty
Jechał 20 godzin bez odpoczynku. Tylko zmieniał karty
Tak umilał sobie podróż. 22-latek zatrzymany na S7
Tak umilał sobie podróż. 22-latek zatrzymany na S7
Potrącił pieszego i uciekł. Są zarzuty dla 80-latka
Potrącił pieszego i uciekł. Są zarzuty dla 80-latka
Ford Mondeo nadal żyje. Właśnie przeszedł facelifting
Ford Mondeo nadal żyje. Właśnie przeszedł facelifting
Wrócili do Polski. Właśnie otwierają drugi salon
Wrócili do Polski. Właśnie otwierają drugi salon
Zwolnili głównego stylistę. Odpowiadał za kontrowersyjny projekt
Zwolnili głównego stylistę. Odpowiadał za kontrowersyjny projekt
Zmiany w prawie jazdy i limicie alkoholu. Znamy daty
Zmiany w prawie jazdy i limicie alkoholu. Znamy daty
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇