Jaguar F‑Pace debiutuje z nową twarzą, ciekawszym wnętrzem i miękkimi hybrydami
F-Pace to duży SUV Jaguara oferowany od 2016 roku. Po 4 latach od rynkowego debiutu producent zdecydował się na facelifting modelu. Poza zmianami wizualnymi przygotowano też sporo poprawek technicznych, wliczając w to nowe multimedia i opcje napędu.
15.09.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:17
Drapieżnie wystylizowany jaguar nie potrzebował drastycznych zmian, by nadal się podobać. Styliści postawili głównie na detale, takie jak przeprojektowane zderzaki, nowa atrapa chłodnicy oraz oczywiście oświetlenie - przednie reflektory wykorzystują teraz matrycową technologię LED, a tylne lampy zyskały nowy wzór świetlny.
Więcej dzieje się jednak we wnętrzu. które w niczym nie przypomina poprzednika. Konsola centralna jest zupełnie nowa. Najważniejszy element stanowi tu zakrzywiony ekran multimediów o przekątnej 11,4 cala, z nowym oprogramowaniem Pivi Pro zapewniającym wygodniejszą i szybszą obsługę. Łączność Bluetooth oraz usługi Apple CarPlay i Android Auto są oczywiście standardem.
Na szczególną uwagę zasługuje nowy wybierak automatycznej skrzyni biegów, który teraz przyjął postać wajchy, zastępując wysuwane pokrętło - co ciekawe, większość producentów przy okazji liftingu postępuje zupełnie odwrotnie.
Tym, co przykuwa wzrok w kabinie F-Pace'a, bez wątpienia są też 12,3-calowe cyfrowe zegary z możliwością personalizacji oraz nowe materiały wykończeniowe - głównie szlachetna skóra, aluminium i niespotykane dotychczas odmiany drewna. Jeśli chodzi o wyposażenie, warto przyjrzeć się dodatkom z zakresu komfortu - głównie systemom aktywnej redukcji hałasu, wentylacji i podgrzewaniu foteli, jak również ambientowemu oświetleniu kabiny.
Po liftingu prawie każdy napęd (poza jedną benzyną) dostępny w europejskiej gamie brytyjskiego SUV-a jest hybrydą - miękką, ale jednak hybrydą. Oczywiście bardziej wymagający mogą zdecydować się także na hybrydę typu plug-in o mocy 404 KM. Szczegółową listę jednostek napędowych przedstawiamy poniżej:
Silniki Diesla:
2.0 MHEV 8AT AWD 163 KM
2.0 MHEV 8AT AWD 204 KM
3.0 MHEV 8AT AWD 300 KM
Silniki benzynowe:
2.0 8AT AWD 250 KM
3.0 MHEV 8AT AWD 400 KM
2.0 PHEV 8AT AWD 404 KM
Jak nietrudno zauważyć, 8-stopniowa przekładnia automatyczna oraz napęd na cztery koła są standardem niezależnie od wybranej wersji. Szczegóły dotyczące specyfikacji na polski rynek powinniśmy poznać w najbliższych miesiącach.