IsoRivolta GTZ to hołd Zagato dla włoskiego auta z amerykańskim V8
Studio projektowe Zagato wskrzesiło nieistniejącą od 1974 roku włoską markę Iso, prezentując współczesny model GTZ, będący hołdem dla legendarnej Rivolty A3/C. Powstanie tylko 19 egzemplarzy. Dostawy do klientów mają ruszyć jeszcze w 2020 roku.
10.08.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:38
IsoRivolta GTZ to najnowsze dzieło studia projektowego Zagato charakteryzujące się spektakularną stylistyką nawiązującą do sportowego modelu A3/C z lat 60. XX wieku. Do powstania współczesnej interpretacji zapewne przyczynił się fakt, że córka założyciela Iso, Renzo Rivolty jest żoną Andrei Zagato, obecnego szefa studia.
Niszowa marka Iso funkcjonowała przez zaledwie 19 lat, lecz dała światu kilka kultowych modeli. Począwszy od małej Isetty, na którą licencję później kupiło m.in. BMW przyczyniając się do popularyzacji konstrukcji, poprzez luksusowe GT Rivolta, a skończywszy na wspomnianym już wyścigowym A3/C.
Jeśli chodzi o współczesną interpretację, powstanie tylko 19 egzemplarzy, z których każdy ma nawiązywać do wyścigowego pierwowzoru sprzed lat. Zarówno po względem stylistycznym, jak i koncepcyjnym. IsoRivolta GTZ bowiem, podobnie jak A3/C wykorzystywać ma amerykańską jednostkę V8.
Z tą różnicą, że w nowszym wydaniu jest ona zauważalnie większa. Zamiast 5,4-litrowego small-blocka A3/C wykorzystano tu nowszy motor Chevroleta Corvette C7, rozwiercony z 6,2 na imponujące 6,8 litra. Co ważne, jest tu też mechaniczna sprężarka, więc osiągi nie powinny rozczarowywać.
Pięknie ukształtowana karoseria powinna być lekka, gdyż wykonano ją głównie z włókna węglowego. Niestety, na razie nie wiemy czy wnętrze prezentuje się równie atrakcyjnie, lecz odpowiedź powinniśmy poznać niebawem. Spośród 19 sztuk zaplanowanych do produkcji, 9 zostało już sprzedanych. Pierwsze auta mają trafić do klientów w październiku 2020 roku. Cena? Z pewnością wysoka.