IsoRivolta GTZ to hołd Zagato dla włoskiego auta z amerykańskim V8 

Studio projektowe Zagato wskrzesiło nieistniejącą od 1974 roku włoską markę Iso, prezentując współczesny model GTZ, będący hołdem dla legendarnej Rivolty A3/C. Powstanie tylko 19 egzemplarzy. Dostawy do klientów mają ruszyć jeszcze w 2020 roku.

Styliści Zagato starali się przemycić tu linie pierwowzoru z lat 60.Styliści Zagato starali się przemycić tu linie pierwowzoru z lat 60.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

IsoRivolta GTZ to najnowsze dzieło studia projektowego Zagato charakteryzujące się spektakularną stylistyką nawiązującą do sportowego modelu A3/C z lat 60. XX wieku. Do powstania współczesnej interpretacji zapewne przyczynił się fakt, że córka założyciela Iso, Renzo Rivolty jest żoną Andrei Zagato, obecnego szefa studia.

Niszowa marka Iso funkcjonowała przez zaledwie 19 lat, lecz dała światu kilka kultowych modeli. Począwszy od małej Isetty, na którą licencję później kupiło m.in. BMW przyczyniając się do popularyzacji konstrukcji, poprzez luksusowe GT Rivolta, a skończywszy na wspomnianym już wyścigowym A3/C.

Jeśli chodzi o współczesną interpretację, powstanie tylko 19 egzemplarzy, z których każdy ma nawiązywać do wyścigowego pierwowzoru sprzed lat. Zarówno po względem stylistycznym, jak i koncepcyjnym. IsoRivolta GTZ bowiem, podobnie jak A3/C wykorzystywać ma amerykańską jednostkę V8.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Z tą różnicą, że w nowszym wydaniu jest ona zauważalnie większa. Zamiast 5,4-litrowego small-blocka A3/C wykorzystano tu nowszy motor Chevroleta Corvette C7, rozwiercony z 6,2 na imponujące 6,8 litra. Co ważne, jest tu też mechaniczna sprężarka, więc osiągi nie powinny rozczarowywać.

Pięknie ukształtowana karoseria powinna być lekka, gdyż wykonano ją głównie z włókna węglowego. Niestety, na razie nie wiemy czy wnętrze prezentuje się równie atrakcyjnie, lecz odpowiedź powinniśmy poznać niebawem. Spośród 19 sztuk zaplanowanych do produkcji, 9 zostało już sprzedanych. Pierwsze auta mają trafić do klientów w październiku 2020 roku. Cena? Z pewnością wysoka.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł