Infiniti wycofuje się z Polski. Wiemy, co z serwisem i częściami zamiennymi

Marka Infiniti wycofuje się z rynku europejskiego, w tym także z Polski. Klienci mogą być zaniepokojeni zarówno ochroną gwarancyjną, jak i możliwością serwisowania swoich aut. Jednak przedstawiciele japońskiego producenta uspokajają.

Samochody Infiniti kupisz do 30 marca 2020 roku. O serwis i części nie musisz się martwić.Samochody Infiniti kupisz do 30 marca 2020 roku. O serwis i części nie musisz się martwić.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński
  • Opieka nad klientami w Polsce pozostaje bez zmian – mówi o zapowiedzianym na następny rok wycofaniu się marki Infiniti z Europy Zachodniej Grzegorz Szczypior, prezes Grupy IP, wyłącznego przedstawiciela marki w Polsce. - Posiadaczy samochodów Infiniti będziemy otaczać opieką posprzedażną dopóki tylko będą użytkowali swoje samochody – zapewnia.

Nie ma więc obaw o to, że marka zniknie, a wraz z nią cała struktura. Z punktu widzenia klientów nic się nie zmieni. Gwarancja będzie honorowana do końca jej trwania. Firma zapewnia dożywotni serwis i dostęp do części oryginalnych.

Sieć sprzedaży w Polsce będzie funkcjonowała tak jak dotychczas do 31 marca 2020 r. W ofercie marki w Polsce pozostają modele kompaktowe Q30 i QX30, sedan klasy średniej premium Q50, spokrewnione z nim coupé Q60, a także wprowadzony do sprzedaży w Polsce, poza oficjalną siecią Infiniti Europe, SUV o nazwie QX60. Grzegorz Szczypior zapewnia, że polski przedstawiciel marki jest w wyjątkowej sytuacji.

  • Przez ponad dziesięć lat współpracy daliśmy się poznać jako najlepszy dystrybutor Infiniti w Europie, dlatego wierzymy, że centrala marki jest żywotnie zainteresowana tym, aby samochody Infiniti nie zniknęły z naszych dróg – stwierdza prezes Grupy IP.

Dlaczego Infiniti się wycofuje?

Firma Infiniti Motor Company ogłosiła plan restrukturyzacji, który zakłada skupienie działań na największych i najdynamiczniej rozwijających się rynkach – amerykańskim i chińskim. Sprzedaż w krajach Europy Zachodniej zakończy się po 1 kwietnia 2020 roku, przy jednoczesnym pozostaniu na rynkach Europy Wschodniej. Na przykład w Rosji nic się nie zmieni.

Jednym z powodów takiej decyzji są bardzo rygorystyczne przepisy europejskie w zakresie emisji CO2, uderzające w miłośników tradycyjnej motoryzacji oraz aktualną gamę modelową i silnikową. Nawet silnik o zmiennym stopniu sprężania VC-Turbo, nie spełnia wyśrubowanych nowych norm WLTP.

Warto jednak podkreślić, że marka jest w trakcie zmiany modelowej, która przewiduje wprowadzenie gamy samochodów o napędzie elektrycznym. Nastąpi to w roku 2021 i wcale nie jest wykluczone, że wraz z tym nie dojdzie do zmiany decyzji o sprzedaży aut na rynku europejskim.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Auto jak mobilne biuro. Mercedes łączy siły z Microsoftem
Auto jak mobilne biuro. Mercedes łączy siły z Microsoftem
Volkswagen ma problem z absencją pracowników. Traci przez to miliard euro rocznie
Volkswagen ma problem z absencją pracowników. Traci przez to miliard euro rocznie
Poszedł zarejestrować auto. Nie wiedział, że kupił je z długiem
Poszedł zarejestrować auto. Nie wiedział, że kupił je z długiem
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
7600 osób z działu elektryfikacji na bruk. "Musimy to przetrwać"
7600 osób z działu elektryfikacji na bruk. "Musimy to przetrwać"
Pierwsza jazda: Aston Martin DBX S — bez kompromisów
Pierwsza jazda: Aston Martin DBX S — bez kompromisów
"Polska" Via Baltica w końcu gotowa! Ostatni odcinek już przejezdny
"Polska" Via Baltica w końcu gotowa! Ostatni odcinek już przejezdny
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Nowa Honda Prelude debiutuje jako wyścigówka
Nowa Honda Prelude debiutuje jako wyścigówka