Infiniti wycofuje się z Europy Zachodniej. Powodem jest słaba sprzedaż

Luksusowa marka koncernu Nissan-Renault zniknie z Europy Zachodniej. Wcześniejsze przewidywania zostały właśnie oficjalnie potwierdzone. Japończycy rozpoczynają wdrażanie programu restrukturyzacyjnego, a opuszczenie Starego Kontynentu jest jednym z jego najważniejszych punktów.

QX30 całkiem niedawno przeszło facelifting. Niestety niebawem produkcja zostanie zakończona.QX30 całkiem niedawno przeszło facelifting. Niestety niebawem produkcja zostanie zakończona.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Infiniti w najbliższych latach zamierza skupić się na Chinach i Ameryce Północnej. To dwa główne rynki zbytu japońskiej marki, które przynoszą spore zyski. Niestety Europejczycy nie pokochali jej w równym stopniu co Azjaci, czy Amerykanie. Obecność na Starym Kontynencie okazała się nieopłacalna. Już niebawem produkcja najmniejszych modeli Q30 oraz QX30 zostanie zakończona, a ostateczne pożegnanie z Europą nastąpi na początku 2020 roku.

Co jednak ważne, plan restrukturyzacji dotyczy głównie Europy Zachodniej. W Rosji oraz krajach ościennych niewiele się zmieni. Niestety, póki co nie wiemy, jaka będzie sytuacja w Polsce. Choć marka jest u nas reprezentowana przez niezależnego importera, szanse na jej przetrwanie wydają się niewielkie. W przeciwieństwie do Rosji, auta sprzedawane w Polsce muszą spełniać restrykcyjne, unijne wymogi, a tym samym pochodzić raczej z oficjalnej, europejskiej dystrybucji, która przecież przestanie istnieć.

Decyzja o wycofaniu Infiniti z Europy oznacza też z pewnością utratę wielu miejsc pracy. Niewykluczone, że część osób znajdzie zatrudnienie w Renault oraz Nissanie. Dla wszystkich jednak z pewnością nie wystarczy miejsca. Wracając do polskiego rynku trzeba wspomnieć o dekadzie obecności marki w Polsce, która minęła w ubiegłym roku.

W przeciwieństwie do Europy Zachodniej, u nas japońskie, luksusowe auta sprzedają się całkiem nieźle. Tym bardziej liczymy na sensowne rozwiązanie problemu. Z drugiej jednak strony sprawa wygląda poważnie, a działanie w pełnej niezależności od europejskiej centrali wydaje się praktycznie niemożliwe.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟