WAŻNE
TERAZ

Bezzałogowiec PGZ spadł w Inowrocławiu. Potwierdziła nam to policja

Infiniti wycofuje się z Europy Zachodniej. Powodem jest słaba sprzedaż

Luksusowa marka koncernu Nissan-Renault zniknie z Europy Zachodniej. Wcześniejsze przewidywania zostały właśnie oficjalnie potwierdzone. Japończycy rozpoczynają wdrażanie programu restrukturyzacyjnego, a opuszczenie Starego Kontynentu jest jednym z jego najważniejszych punktów.

QX30 całkiem niedawno przeszło facelifting. Niestety niebawem produkcja zostanie zakończona.QX30 całkiem niedawno przeszło facelifting. Niestety niebawem produkcja zostanie zakończona.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Infiniti w najbliższych latach zamierza skupić się na Chinach i Ameryce Północnej. To dwa główne rynki zbytu japońskiej marki, które przynoszą spore zyski. Niestety Europejczycy nie pokochali jej w równym stopniu co Azjaci, czy Amerykanie. Obecność na Starym Kontynencie okazała się nieopłacalna. Już niebawem produkcja najmniejszych modeli Q30 oraz QX30 zostanie zakończona, a ostateczne pożegnanie z Europą nastąpi na początku 2020 roku.

Co jednak ważne, plan restrukturyzacji dotyczy głównie Europy Zachodniej. W Rosji oraz krajach ościennych niewiele się zmieni. Niestety, póki co nie wiemy, jaka będzie sytuacja w Polsce. Choć marka jest u nas reprezentowana przez niezależnego importera, szanse na jej przetrwanie wydają się niewielkie. W przeciwieństwie do Rosji, auta sprzedawane w Polsce muszą spełniać restrykcyjne, unijne wymogi, a tym samym pochodzić raczej z oficjalnej, europejskiej dystrybucji, która przecież przestanie istnieć.

Decyzja o wycofaniu Infiniti z Europy oznacza też z pewnością utratę wielu miejsc pracy. Niewykluczone, że część osób znajdzie zatrudnienie w Renault oraz Nissanie. Dla wszystkich jednak z pewnością nie wystarczy miejsca. Wracając do polskiego rynku trzeba wspomnieć o dekadzie obecności marki w Polsce, która minęła w ubiegłym roku.

W przeciwieństwie do Europy Zachodniej, u nas japońskie, luksusowe auta sprzedają się całkiem nieźle. Tym bardziej liczymy na sensowne rozwiązanie problemu. Z drugiej jednak strony sprawa wygląda poważnie, a działanie w pełnej niezależności od europejskiej centrali wydaje się praktycznie niemożliwe.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł