Ile kosztuje przerobienie Audi na 500KM?

Przynajmniej raz w tygodniu w częstochowskiej firmie zajmującej się tunningiem pojawia się klient, który chce mieć w swoim aucie ponad 500 KM. Jest kilka sposobów, na osiągnięcie takiego wyniku. Wszystko zależy od zasobności portfela właściciela auta. Ile kosztuje taka modyfikacja?

Audi S4 B8Audi S4 B8
Źródło zdjęć: © fot. Best Performance
Jakub Tujaka

Ludzie zaczęli się ścigać od momentu, kiedy powstał drugi samochód. Niezależnie od tego, czy auto ma napęd na przód, na tył, czy też na cztery koła, prawdziwy miłośnik motoryzacji zawsze chce, żeby wóz jechał szybciej i wyprzedzał innych.

Nie każdego stać na kupowanie co chwilę szybszego auta, ale jest sposób na to, żeby wóz którym akurat jeździmy miał znacznie więcej mocy i potrafił zaskoczyć przyspieszeniem.

Nie odkryję Ameryki na nowo, jak napiszę, że chodzi o tuning. Ale czasy się zmieniają i sposoby modyfikowania aut też. Jedną drogą jest wymiana silnika na większy, a inną obudowanie jednostki napędowej osprzętem, który będzie w stanie wygenerować dodatkowe konie mechaniczne.

Doskonałym przykładem na ten drugi sposób jest film wypuszczony przez pewną firmę z Częstochowy. Widać na nim jak specjaliści modyfikują Audi S4 B8. Auto seryjnie jest w stanie poradzić sobie z większością samochodów spotkanych na ulicach, jednak właściciel tego potwora chciał czegoś więcej.

Zanim zmodyfikowano układ dolotowy, przepustnicę, wymieniono świece i kilka innych elementów, trzeba było rozebrać cały przód i przygotować silnik do tuningu. Resztę można zobaczyć na klimatycznym filmie.

S4 B8 3.0TFSI - BEST-Performance - APR STAGE 2+ ULTRACHARGER!

Efekt: grubo ponad 500 KM i niesamowity dźwięk silnika. Jeśli zastanawiacie się ile to kosztuje, to spieszę z odpowiedzią. Modyfikacje wymienione w filmie kosztują około 18 tys. zł.

Jeśli ktoś jest zainteresowany osiągnięciem podobnej mocy, może zrezygnować z przepustnicy, wtedy jest o 6 tys. zł taniej. Jednak aby całość była maksymalnie wydajna, trzeba też wymienić układ wydechowy, co kosztuje od 6 do 12 tys. zł.

Najtańszy sposób ma zmodyfikowanie silnika 3.0 TFSI to wymiana koła kompresora za 1,5 tys. zł plus strojenie całości za około 3,3 tys. zł. Wtedy silnik osiąga około 400 KM.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [Opinia]
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [Opinia]
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat