Ile kosztuje przerobienie Audi na 500KM?

Przynajmniej raz w tygodniu w częstochowskiej firmie zajmującej się tunningiem pojawia się klient, który chce mieć w swoim aucie ponad 500 KM. Jest kilka sposobów, na osiągnięcie takiego wyniku. Wszystko zależy od zasobności portfela właściciela auta. Ile kosztuje taka modyfikacja?

Audi S4 B8Audi S4 B8
Źródło zdjęć: © fot. Best Performance
Jakub Tujaka

Ludzie zaczęli się ścigać od momentu, kiedy powstał drugi samochód. Niezależnie od tego, czy auto ma napęd na przód, na tył, czy też na cztery koła, prawdziwy miłośnik motoryzacji zawsze chce, żeby wóz jechał szybciej i wyprzedzał innych.

Nie każdego stać na kupowanie co chwilę szybszego auta, ale jest sposób na to, żeby wóz którym akurat jeździmy miał znacznie więcej mocy i potrafił zaskoczyć przyspieszeniem.

Nie odkryję Ameryki na nowo, jak napiszę, że chodzi o tuning. Ale czasy się zmieniają i sposoby modyfikowania aut też. Jedną drogą jest wymiana silnika na większy, a inną obudowanie jednostki napędowej osprzętem, który będzie w stanie wygenerować dodatkowe konie mechaniczne.

Doskonałym przykładem na ten drugi sposób jest film wypuszczony przez pewną firmę z Częstochowy. Widać na nim jak specjaliści modyfikują Audi S4 B8. Auto seryjnie jest w stanie poradzić sobie z większością samochodów spotkanych na ulicach, jednak właściciel tego potwora chciał czegoś więcej.

Zanim zmodyfikowano układ dolotowy, przepustnicę, wymieniono świece i kilka innych elementów, trzeba było rozebrać cały przód i przygotować silnik do tuningu. Resztę można zobaczyć na klimatycznym filmie.

S4 B8 3.0TFSI - BEST-Performance - APR STAGE 2+ ULTRACHARGER!

Efekt: grubo ponad 500 KM i niesamowity dźwięk silnika. Jeśli zastanawiacie się ile to kosztuje, to spieszę z odpowiedzią. Modyfikacje wymienione w filmie kosztują około 18 tys. zł.

Jeśli ktoś jest zainteresowany osiągnięciem podobnej mocy, może zrezygnować z przepustnicy, wtedy jest o 6 tys. zł taniej. Jednak aby całość była maksymalnie wydajna, trzeba też wymienić układ wydechowy, co kosztuje od 6 do 12 tys. zł.

Najtańszy sposób ma zmodyfikowanie silnika 3.0 TFSI to wymiana koła kompresora za 1,5 tys. zł plus strojenie całości za około 3,3 tys. zł. Wtedy silnik osiąga około 400 KM.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Droższe prawo jazdy. Rząd przygotował projekt przepisów
Droższe prawo jazdy. Rząd przygotował projekt przepisów
Tak umilał sobie podróż. 22-latek zatrzymany na S7
Tak umilał sobie podróż. 22-latek zatrzymany na S7
Potrącił pieszego i uciekł. Są zarzuty dla 80-latka
Potrącił pieszego i uciekł. Są zarzuty dla 80-latka
Ford Mondeo nadal żyje. Właśnie przeszedł facelifting
Ford Mondeo nadal żyje. Właśnie przeszedł facelifting
Wrócili do Polski. Właśnie otwierają drugi salon
Wrócili do Polski. Właśnie otwierają drugi salon
Zwolnili głównego stylistę. Odpowiadał za kontrowersyjny projekt
Zwolnili głównego stylistę. Odpowiadał za kontrowersyjny projekt
Znamy daty. To wtedy w życie wejdą nowe przepisy
Znamy daty. To wtedy w życie wejdą nowe przepisy
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯