Ikona lat 80. powraca: Yamaha Yard Built XV950 Pure Sports

Yamaha we współpracy z włoskim magazynem motoryzacyjnym "LowRide" postanowiła zmodyfikować swój nowy model XV950 i nawiązać do ikony z lat. 80 - motocykla Yamaha FZ750.

Ikona lat 80. powraca: Yamaha Yard Built XV950 Pure Sports
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe
Dominika D.

30.04.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:26

„LowRide” jest wiodącym włoskim czasopismem poświęconym cruiserom i chopperom, promującym kulturę modyfikacji oraz międzynarodowe, prestiżowe wystawy motocykli. Zespół redakcyjny „LowRide” przejawia niebywałą pasję do ręcznie wykonanych pojazdów, co zaowocowało pomysłem transformacji nowej Yamahy XV950 Sport Heritage w street racera.

Wykorzystując półowiewkę i osłony boczne inspirowane Yamahą FZ750, zespół „LowRide” bazował na motocyklu Yamaha XV950 z systemem ABS. Styl modelu, który nazwano Pure Sports – zgodnie z napisem na owiewce legendarnego FZ750 – został mistrzowsko opracowany przez włoskiego projektanta Oberdana Bezziego.

Obraz
© fot. materiały prasowe

Model XV950 jest bardzo wdzięcznym egzemplarzem, ponieważ wszystkie elementy są przykręcane, a realizacje są odwracalne i odtwarzalne, co umożliwia stworzenie łatwego do zmontowania nadwozia z metalu lub kompozytów. Takie rozwiązanie ułatwia pracę dealerom, specjalistom od modyfikacji i entuzjastom motocykli, którzy będą tworzyć własne interpretacje.

Malowanie wykonane przez studio Kaos Design jest wyjątkowe dzięki specjalnemu efektowi zadrapań, który podkreśla ręczną robotę, w srebrnym i metalicznym kolorze. Czarno-czerwona pastelowa grafika to reprodukcja wzoru Yamahy FZ750 z 1985 roku, która łączy elementy rzemieślnicze ze standardowym zbiornikiem paliwa.

Obraz
© fot. materiały prasowe

Pozycja kierowcy jest bardziej sportowa, lecz niezbyt ekstremalna i może być z łatwością regulowana za pomocą dwóch mocowań. Podnóżki są standardowe. Skórzane siedzisko zostało wykonane przez Laboratorio della Pelle e del Cuoio i jest wyższe o około 120 mm. Opony, obręcze, system ABS, widelec, rama, mechanizmy i cała elektryka także są w pełni standardowe. Jedynym ustępstwem w sferze dźwięku jest rura wydechowa typu 2-w-1, specjalnie zaprojektowana przez HP Corse; końcówka w kształcie trapezu ma być bardziej kompaktowa i lżejsza od oryginalnej.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)