Hyundai Ioniq 5 N pojawi się w lipcu. Zadebiutuje w Goodwood

Hyundai Ioniq 5 N będzie pierwszym elektrycznym modelem koreańskiej od sportowego oddziału N. Model wreszcie zadebiutuje podczas Goodwood Festiwal of Speed, ale i tak pojawia się pytanie - czemu musieliśmy tyle czekać?

Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Filip Blank
Szymon Jasina

Hyundai Ioniq 5 to bardzo udany elektryczny SUV. Wyróżnia się wyjątkowym wyglądem, ma praktyczną kabinę i jest dobrym samochodem na co dzień. Jednak napęd elektryczny kojarzy się też z możliwością stworzenia auta o dużej mocy i dobrych osiągach. W przypadku Ioniqa 5 brakowało tej wisienki na torcie. Tym bardziej, że bliźniacza Kia EV6 dostępna jest w topowej odmianie GT.

O tym, że Hyundai Ioniq 5 doczeka się wersji N wiadomo od dawna. Jednak Koreańczycy kazali trochę na nią czekać, ale to oczekiwanie niedługo się skończy - sportowy SUV na prąd ma zadebiutować podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood, który odbędzie się w dniach 13-16 lipca.

Można mieć nadzieję, że tak długi czas potrzebny na stworzenie Ioniqa 5 N oznacza, że będzie się on znacząco różnił od Kii EV6 GT. Ta oferuje moc maksymalną równą 585 KM i moment obrotowy 740 Nm, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w 3,5 s. Osiągi godne superauta, a nie rodzinnego SUV-a. Czy Hyundai będzie jeszcze szybszy? Tego nie wiadomo, gdyż Albert Biermann, były szef oddziału N Hyundaia, mówił tylko o mocy ok. 600 KM. To jednak daje nadzieję na nieco więcej niż w przypadku bliźniaczego modelu.

To, co wiadomo o Hyundaiu Ioniqu 5 N, ucieszy zwolenników zabawy za kierownicą. Auto ma mieć specjalny tryb driftu, który jednak też jest znany z modelu EV6 GT. Czy to oznacza, że będę to ten sam model w innym nadwoziu? Tak długie oczekiwanie na Ioniqa 5 N sugeruje, że w jego przypadku Koreańczycy dorzucą coś ekstra. W końcu spalinowe modele z literą N są wyjątkowe i jak mało które zapewniają emocje i zabawę za kierownicą. Trzymamy kciuki, żeby elektryczna "enka" też taka była.

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery