Hyundai i30 N (2017) - premiera

Hyundai zaprezentował w Niemczech swój pierwszy samochód przygotowany przez dział sportowy N. Inspirowany rajdami i wyścigami i30 N nie jest zbyt radykalny, dzięki temu idealnie wpisuje się w nurt prawdziwych hot hatchy, które ja wolę określać mianem GTI.

Technicznie samochód ma wszystko co powinien. Standardowa moc to 250 KM, natomiast z pakietem Performance 275 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 353 Nm i wszystkie trafiają na przednią oś. Ta ma tzw. elektroniczną szperę, a pomiędzy silnikiem i osią zamontowano manualną, sześciostopniową skrzynię biegów, co uważam za ukłon w stronę purystów.
Technicznie samochód ma wszystko co powinien. Standardowa moc to 250 KM, natomiast z pakietem Performance 275 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 353 Nm i wszystkie trafiają na przednią oś. Ta ma tzw. elektroniczną szperę, a pomiędzy silnikiem i osią zamontowano manualną, sześciostopniową skrzynię biegów, co uważam za ukłon w stronę purystów.
Marcin Łobodziński

16.07.2017 | aktual.: 01.10.2022 19:56

Jedyne osiągi jakie podano to prędkość maksymalna wynosząca 250 km/h oraz przyspieszenie do setki. To wynosi 6,4 s w wersji 250-konnej oraz 6,1 s z Performance Pack.
Jedyne osiągi jakie podano to prędkość maksymalna wynosząca 250 km/h oraz przyspieszenie do setki. To wynosi 6,4 s w wersji 250-konnej oraz 6,1 s z Performance Pack.
W sprawnej jeździe po torze pomaga adaptacyjne zawieszenie i ogumienie w rozmiarze 225/40 R18. Performance Pack zawiera opony 235/35 R19 oraz tarcze hamulcowe powiększone z 17 do 18 cali z przodu oraz z 16 do 17 cali z tyłu. Różnica jest także w masie - minimalna jest wyższa z pakietem o 29 kg. Standardowe auto waży minimum 1400 kg.
W sprawnej jeździe po torze pomaga adaptacyjne zawieszenie i ogumienie w rozmiarze 225/40 R18. Performance Pack zawiera opony 235/35 R19 oraz tarcze hamulcowe powiększone z 17 do 18 cali z przodu oraz z 16 do 17 cali z tyłu. Różnica jest także w masie - minimalna jest wyższa z pakietem o 29 kg. Standardowe auto waży minimum 1400 kg.
Wnętrze uległo kilku zmianom. Największą jest kierownica, na której znajdują się dodatkowe przyciski do zmiany ustawień samochodu. Producent przygotował cztery standardowe konfiguracje i program pozwalający dowolnie ustawić wszystkie regulowane opcje. Co ważne, kierowca ma możliwość całkowitego wyłączenia systemu ESC, skorzystania z systemu Launch Control oraz z elektronicznego dopasowania obrotów, co pozwala na płynniejsze redukcje.
Wnętrze uległo kilku zmianom. Największą jest kierownica, na której znajdują się dodatkowe przyciski do zmiany ustawień samochodu. Producent przygotował cztery standardowe konfiguracje i program pozwalający dowolnie ustawić wszystkie regulowane opcje. Co ważne, kierowca ma możliwość całkowitego wyłączenia systemu ESC, skorzystania z systemu Launch Control oraz z elektronicznego dopasowania obrotów, co pozwala na płynniejsze redukcje.
Hyundai i30 N nie jest samochodem radykalnym, ale trafi w gusta tych, którzy szukają przyjaznego hot hatcha na co dzień. Na papierze - auto widziałem, ale nim nie jeździłem - prezentuje się jak Golf GTI, Peugeot 308 GTI czy Seat Leon Cupra. Jest klasycznym GTI i o to działowi N chodziło. Choć inżynierowie twierdzą, że model ten potrafi pokazać pazur na torze wyścigowym.
Hyundai i30 N nie jest samochodem radykalnym, ale trafi w gusta tych, którzy szukają przyjaznego hot hatcha na co dzień. Na papierze - auto widziałem, ale nim nie jeździłem - prezentuje się jak Golf GTI, Peugeot 308 GTI czy Seat Leon Cupra. Jest klasycznym GTI i o to działowi N chodziło. Choć inżynierowie twierdzą, że model ten potrafi pokazać pazur na torze wyścigowym.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Źródło artykułu:WP Autokult
HyundaiHyundai i30segment c
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)