Hybrydowe Corolle dla firmy E.ON Foton. Specjaliści od odnawialnej energii wybrali Toyotę
Duży gracz na polskim rynku odnawialnej energii, E.ON Foton, wymienia flotę swoich pojazdów. Pracownicy firmy będą korzystać z 200 hybrydowych Corolli. W tym wyborze nie ma przypadku.
28.01.2022 | aktual.: 14.03.2023 13:32
Instalacje fotowoltaiczne, pompy ciepła, magazyny energii, staje ładowania i klimatyzatory – to główne pola, na których działa firma E.ON Foton. W tej branży liczy się innowacyjność, fachowość oraz solidność. Teraz odzwierciedleniem tych cech będzie flota przedsiębiorstwa. Firma E.ON Foton właśnie wymienia swoje dotychczasowe pojazdy o konwencjonalnym napędzie na nowe. Wybór padł na Toyotę Corollę w wersji hybrydowej. Do zamówionych wcześniej pojazdów teraz dołączy 120 aut. Razem firma będzie dysponować liczbą blisko 200 takich samochodów. Co wpłynęło na tę decyzję? Powodów jest kilka.
„Wymiana samochodów benzynowych na hybrydowe Toyoty wpisuje się w strategię grupy E.ON dążenia do neutralności klimatycznej i środowiskowej”, powiedział Michał Skorupa, CEO firmy E.ON Foton. Skoro tak, to dlaczego firma nie zdecydowała się na auta w pełni elektryczne? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Pracownicy firmy E.ON Foton miesięcznie biorą udział w około 9 tys. spotkań z klientami i dokonują montażu tysiąca instalacji fotowoltaicznych. Codziennie samochody firmy przejeżdżają łącznie kilka tysięcy kilometrów. Auta w każdej chwili muszą być gotowe, by ruszyć w trasę i pokonać ją bez zwłoki.
A gdzie ekologiczny efekt w przypadku klasycznych hybryd? Ten jest niezaprzeczalny. Silnik elektryczny wspiera lub zastępuje motor spalinowy wtedy, gdy jego praca jest najmniej efektywna. W eksploatacji miejskiej najnowsza generacja hybryd Toyoty potrafi jechać wyłącznie dzięki napędowi elektrycznemu nawet przez 70 proc. czasu podróży. Ma to przełożenie na mniejszą ilość spalonego paliwa i obniżoną emisję. W 2020 niezależna organizacja Green NCAP, zajmująca się sprawdzaniem wpływu eksploatacji pojazdów na powietrze i klimat, a także ich ekonomiczności, wzięła „na warsztat” Toyotę C-HR z hybrydowym napędem wykorzystującym jednostkę spalinową o pojemności 1,8 l – takim, w jaki wyposażyć można również Corollę. Był to najwyżej oceniony w 2020 r. przez Green NCAP samochód bez wtyczki.
Firma E.ON Foton zdecydowała się na Corollę Hybrid z silnikiem o pojemności 1,8 l, mocy 122 KM i średnim spalaniu na poziomie 4,4 l/100 km. również z innego powodu. Toyota ma niemal ćwierć wieku doświadczenia z takim napędem. Oznacza to również tyle samo lat doświadczeń klientów, a ci wystawili hybrydom Toyoty doskonałe świadectwo. Japońskiego producenta od lat uważa się za ścisłą czołówkę niezawodnych marek, a hybrydy zajmują w niej miejsce szczególne. Nie jest przypadkiem fakt, że coraz więcej polskich taksówkarzy przesiada się na hybrydy Toyoty, a na zachodzie Europy ten proces trwa już od lat. Pewność i bezawaryjność są dla firm posiadających flotę pojazdów równie ważne jak rachunek ekonomiczny.
Jak zauważył Błażek Fiecek, wiceprees firmy E.ON Foton, duże znaczenie dla wyboru Corolli miała również cena aut. W ciągu ostatnich dziesięciu lat klasyczne hybrydy wyraźnie staniały w stosunku do aut o konwencjonalnym napędzie. Wbrew wyobrażeniom części zmotoryzowanych nie trzeba płacić za nie jak za zboże. W zamian - oprócz oszczędności na paliwie i niezawodności - otrzymuje się również dobre wyposażenie. Przede wszystkim chodzi o pakiet Toyota Safety Sense, łączący w sobie funkcjonalność sześciu systemów, w tym adaptacyjnego tempomatu, który może dostosować prędkość do wskazań znaków drogowych, układu zapobiegającemu zderzeniom czołowym czy potrąceniom.
W autach wybranych przez firmę E.ON Foton znalazły się również inne udogodnienia. Kamera cofania, dwustrefowa klimatyzacja czy system multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem o przekątnej 8 cali, łącznością Bluetooth, a także Android Auto oraz Apple CarPlay to tylko niektóre z nich. Warto wspomnieć też o obszytej skórą, przyjemnej w dotyku kierownicy, światłach do jazdy dziennej i światłach przeciwmgielnych w technologii LED.
Jak deklaruje firma E.ON Foton, w przyszłości jej flota będzie całkowicie bezemisyjna. Teraz przedsiębiorstwo wybrało jednak rozwiązanie, które chroni środowisko, obniża koszty, zwiększa niezawodność, a jednocześnie jest efektywne na dzisiejszym etapie rozwoju elektromobilności. Firma postawiła na Toyotę Corollę Hybrid.