Honda i Acura na SEMA 2013 – od Civica do szybkiej kosiarki

Honda i jej północnoamerykańska marka Acura zaprezentowały na SEMA Show Las Vegas przerobione wersje modeli Civic, Accord, ILX i RLX, a także jedną z najszybszych kosiarek świata.

Acura RLX VIP Sedan
Acura RLX VIP Sedan
Wojciech Kaczałek

07.11.2013 | aktual.: 08.10.2022 10:01

Jak niedawno pisaliśmy, podczas SEMA Show 2013 zadebiutowała zmodernizowana Honda Civic Coupé. Na targach odbywających się w Las Vegas pokazano ten samochód z częściami z katalogu Honda Genuine Accessories. Wyposażony w nie egzemplarz ma nakładki na zderzakach i progach oraz 18-calowe felgi.

Japoński producent przywiózł na tuningowy salon także model Civic Si Sedan. Auto ma obniżone zawieszenie i obręcze w rozmiarze 18 cali. Przez środek czerwonej karoserii przebiega czarny pas.

Na SEMA zaprezentowano ponadto Hondę Accord. Została ona oklejona czerwoną, matową folią 3M Scotchprint 1080 Film. Samochód dostał 18-calowe felgi.

Na stoisku Hondy można też obejrzeć kosiarkę Honda Mean Mower przygotowaną we współpracy z Top Gear Magazine, o której pisaliśmy w lipcu tego roku. Może ona rozwinąć prędkość maksymalną 209 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w niecałe 4 s.

Przejdźmy do marki Acura, sprzedającej swoje samochody w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Na SEMA przygotowała ona zmodyfikowane wersje modeli ILX (bazuje na Hondzie Civic Sedan) i RLX (Honda Legend). Acura Street Performance ILX została zaprojektowana dla "entuzjastów szukających zabawowego samochodu, który sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na górskich serpentynach".

Auto ma nadwozie pokryte pomarańczową folią, nakładki na zderzaki i progi oraz spojler Acura Genuine Accessories, a także gwintowane zawieszenie Tein Super Street i 19-calowe obręcze z oponami Nitto NT05 Max. Pod maską ILX pracuje silnik o pojemności 2,4 l wyposażony w sprężarkę mechaniczną CT Engineering. Motor rozwija moc 250 KM.

Acura RLX VIP została zbudowana przez Evasive Motorsports. Limuzyna otrzymała detale z włókna węglowego, nowy zderzak tylny, sportowy układ wydechowy, wydajniejsze hamulce i gwintowane zawieszenie Tein Street Flex. Acura jeździ na 21-calowych felgach Advan F15, na które zostały założone opony Continental ExtremeContact DW.

Ostatnia na naszej liście jest Acura RLX Urban Luxury. Wygląda ona subtelniej od RLX VIP mimo o rozmiar większych kół (felgi Niche Apex-M125 i opony Nitto Invo). Modyfikacje karoserii ograniczyły się do dodania spojlera na klapie bagażnika. Zaciski hamulcowe pochodzą z firmy MPG Custom.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]
  • Slider item
  • Slider item
[1/2]
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)