Honda FCEV Concept zaprezentowana w Los Angeles

Na tegoroczne targi do Los Angeles Honda przywiozła ze sobą futurystyczny koncept wyposażony w alternatywne źródło napędu. Czym jest wyglądająca jak auto rodem z filmów science-fiction Honda FCEV Concept?

Honda FCEV ConceptHonda FCEV Concept
Bartosz Pokrzywiński

Kluczem do wszystkiego są ogniwa wodorowe, czyli system produkcji energii, który wykorzystywany był również w modelu Honda FCX Clarity zaprezentowanym na targach w Los Angeles w 2007 roku. Honda FCEV Concept ma być bezpośrednim następcą lub też zapowiedzią następcy tego właśnie auta.

Tutaj także pojawiły się ogniwa wodorowe, jednak w bardzo innowacyjnej formie. Honda chwali się tym, że po raz pierwszy inżynierom udało się ulokować cały system wytwarzania energii w miejscu, w którym miał znajdować się silnik. Co to oznacza w praktyce?

Honda FCEV Concept
Honda FCEV Concept

Konstruktorzy mają dużo większe pole do popisu w kwestii aranżacji przedziału pasażerskiego, a także pozostałych mechanicznych podzespołów. Teoretycznie więc, pomimo futurystycznego wyglądu, Honda FCEV Concept została zaprojektowana podobnie jak auto z silnikiem spalinowym.

Niestety nie poznaliśmy żadnych szczegółowych informacji technicznych odnośnie możliwości tego układu napędowego. Honda twierdzi, że w porównaniu do modelu FCX Clarity, nowy koncept FCEV generuje moc większą o 60% przy jednoczesnym zmniejszeniu rozmiarów podzespołów o 33%. Maksymalny zasięg auta ma wynosić nieco poniżej 500 kilometrów, a czas pełnego tankowania około 3 minut.

Honda FCEV Concept promo - full version

Honda FCEV Concept promo - short version

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa