Hennessey Ferrari 458 Spider HPE700 Twin Turbo (2013)

Hennessey Ferrari 458 Spider HPE700 Twin Turbo (2013)
Olgierd Lachowski

14.08.2013 20:30, aktual.: 13.10.2022 14:08

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Firma z Teksasu od dłuższego czasu zapowiadała, że będzie u niej możliwość tuningu Ferrari 458. Wreszcie przedstawiono oficjalnie wóz z pakietem HPE700. Maszyna ma ponad 700 KM mocy maksymalnej.

Co raz częściej to odmiana Spider jest obiektem modyfikacji przeprowadzanych przez firmy tuningowe. Z technicznego punktu widzenia Ferrari 458 Spider od Italii różni się bardzo niewiele. Główne rozbieżności odnajdziemy wokół dachów obu aut. Co prawda oba samochody mają dachy sztywne, ale oczywiście w Spiderze jest on składany. Ma to pewien wpływ na objętość bagażnika tego ostatniego, ale przecież Ferrari to nie bagażówki.

Obraz

Za to jeśli chodzi o układ napędowy i silnik, to i jeden, i drugi pojazd mają takie same rozwiązania. Centralnie, za kabiną pasażerską, znajduje się widlasta 8-cylindrowa jednostka napędowa o objętości skokowej 4,5 l. Ta krótkoskokowa konstrukcja wyróżnia się bezpośrednim wtryskiem paliwa i płaskim wałem korbowym.

W seryjnych ustawieniach silnik odznacza się mocą 570 KM przy 9000 obr./min, a jego moment obrotowy to 540 Nm przy 6000 obr./min.

Amerykańska firma tuningowa dodatkową moc osiąga poprzez montaż turbosprężarek w układzie równoległym. Co ciekawe sam motor pozostaje bez zmian. Za to wokół niego osprzętu przybyło. Pojawiły się dwie chłodnice powietrza doładowującego, dwa zawory upustowe i wspomniane już dwie turbosprężarki. Usprawniono też układ wtryskowy, wymieniono filtry powietrza na bardziej sportowe i dołożono nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej.

Obraz

Po przeróbkach jednostka napędowa może pochwalić się mocą 748 KM przy 8400 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym o wartości 722 Nm dostępnym przy 5600 obr./min. Lepsze parametry silnika mają też swoje przełożenie na osiągi samochodu. Co prawda nie wiadomo nic na temat prędkości maksymalnej, za to tuner ujawnił informację o przyspieszeniu do 96 km/h. Według danych Hennesseya Ferrari do tej prędkości rozpędza się w zaledwie 2,80 s (!), podczas gdy fabryczny Spider potrzebuje 3,40 s na osiągnięcie 100 km/h.

Obraz

Wóz otrzymał 20-calowe felgi firmy HRE. W liście opcji znajdują się kompozytowe komponenty nadwozia, w pełni regulowane zawieszenie KW, opony Michelin oraz poprawki do wnętrza.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4499 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 748 KM przy 8400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 166,26 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 722 Nm przy 5600 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1535 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,05 kg/KM (seryjny – 2,69 kg/KM)
  • Długość: 4527 mm
  • Szerokość: 1937 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-96 km/h: 2,80 s
  • Czas przejazdu ¼ mili: 10,50 s
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]

Źródło: Hennessey

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także