Elegancja – DMC Ferrari 458 Spider Elegante (2013)

DMC, które jakoś nie może skończyć 900-konnego Aventadora, zaprezentowało nieco zmodernizowane Ferrari 458 Spider. Włoska rakieta ma lekko podkręcony silnik.

Elegancja – DMC Ferrari 458 Spider Elegante (2013)
Olgierd Lachowski

16.07.2013 | aktual.: 20.10.2022 21:56

Odkryta wersja nadwoziowa Ferrari 458 nie jest tak popularna wśród firm tuningowych jak coupé. Ze znanych szerzej warsztatów tylko Mansory i Wheelsandmore zainteresowały się Spiderem. Teraz do tej firmy dołączyło DMC. Przeróbki zaserwowane przez DMC obejmują zarówno nadwozie, jak i mechanikę Ferrari.

Od seryjnej karoseria zmodyfikowanego samochodu różni się kilkoma dodatkami w czarnym kolorze. Są to dwie małe listewki pod przednim zderzakospojlerem, nowa pokrywa bagażnika, listwy przytwierdzone do progów i niewielki spojler na fabrycznym skrzydle. Nie wiadomo, z jakiego materiału zrobiono wszystkie te elementy.

Obraz

Uzupełnieniem modyfikacji optycznych są przydymione klosze przednich świateł, a także nowe, większe koła. Przednie felgi mają średnicę 21”, a tylne są o 1” większe. Różnią się też szerokością, ale DMC nie podało konkretnie, jak są szerokie. Wiadomo za to, że znajdujące się na nich opony Pirelli odznaczają się wymiarami 255/30 R 21 z przodu i 335/25 R 22 z tyłu.

Firma tuningowa zapewnia, że wymieniła koło kierownicy, kilka pokręteł i przycisków. Pokrętła są zrobione z włókna węglowego. Niestety, DMC nie udostępniło żadnych zdjęć kabiny pasażerskiej.

Obraz

Ferrari 458 ma centralnie umieszczony wolnossący silnik V8. Jednostka napędowa ma 4,5 l objętości skokowej i wyróżnia się między innymi bezpośrednim wtryskiem paliwa czy płaskim wałem korbowym (ang. flat-plane).

W seryjnej konfiguracji 4,5-litrowiec rozwija moc 570 KM przy 9000 obr./min i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 6000 obr./min. Wymiana centralnej jednostki sterującej oraz montaż jeszcze bardziej sportowego układu wydechowego pozwoliły fachowcom DMC wycisnąć dodatkowe 38 KM mocy i 28 Nm momentu obrotowego.

Obraz

Tuner wymienił też sprężyny zawieszenia na bardziej sportowe. Reszta elementów jest seryjna.

Konkurencja

Dane techniczneSilnik i napęd:
  • Typ:V8, 90supo/sup
  • Ustawienie:centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd:DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa:4499 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 608 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 135,14 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 568 Nm
  • Skrzynia biegów:7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie:tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne:tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 21”
  • Koła tylne:22”
  • Opony przednie: 255/30 R 21
  • Opony tylne:335/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1535 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,53 kg/KM (seryjny – 2,69 kg/KM)
  • Długość:4527 mm
  • Szerokość:1937 mm
  • Rozstaw osi:2650 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)