Delikatnie podkręcone – Anderson Germany 458 Italia Carbon Edition (2011)

W kwietniu pisaliśmy na Autokulcie o Ferrari 458 Italia przerobionym przez firmę Anderson Germany. Nowa kreacja przygotowana przez tego tunera dla Italii zawiera więcej elementów kompozytowych niż poprzednim razem.

Delikatnie podkręcone – Anderson Germany 458 Italia Carbon Edition (2011)
Olgierd Lachowski

05.11.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:33

W kwietniu pisaliśmy na Autokulcie o Ferrari 458 Italia przerobionym przez firmę Anderson Germany. Nowa kreacja przygotowana przez tego tunera dla Italii zawiera więcej elementów kompozytowych niż poprzednim razem.

Sportowy wóz ma wymienionych szereg części nadwozia na wykonane z włókna węglowego. Należą do nich: listwa pod przednim zderzakiem, nowe „wąsy”, nowe listwy progowe, przewody wylotowe z silnika oraz listwa na tylnym spojlerze.

Obraz

Z kolei dach, pokrywa bagażnika, oprawy lusterek, a także tylny dyfuzor pokryto folią kompozytową.

Tuner skorzystał z felg o bardzo podobnym (lub identycznym) wzorze, jak używa firma Novitec. Przednie koła mają rozmiar 9,0 x 21”, natomiast tylne 12,0 x 22”. Na kołach kierowanych założono opony 255/30 R 21, a na napędowych – 335/25 R 22.

Anderson Germany 458 Italia Carbon Edition fot.4
Anderson Germany 458 Italia Carbon Edition fot.4

Wóz po tuningu nie tylko wygląda inaczej, ale i jeździ szybciej oraz pewniej. Ferrari prowadzi się lepiej dzięki krótszym i sztywniejszym sprężynom, natomiast porusza się szybciej, dzięki wzmocnionemu silnikowi.

Za plecami kierowcy znajduje się wolnossąca jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Motor ma objętość skokową 4,5 l zamkniętą w ośmiu cylindrach w układzie widlastym. W fabrycznym bolidzie silnik ma moc 570 KM przy aż 9000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 540 Nm przy 6000 obr./min.

Anderson Germany 458 Italia Carbon Edition fot.7
Anderson Germany 458 Italia Carbon Edition fot.7

Tuner dodał jednostce napędowej ponad 50 KM mocy. Udało się za sprawą nowego układu wylotowego ze sportowymi reaktorami katalitycznymi i tłumikami oraz nowej elektroniki sterującej silnikiem. Teraz motor ma dokładnie 623 KM.

Według Anderson Germany Ferrari rozpędza się do ponad 325 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,40 s.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, Tipo F142
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4499 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 623 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 138,48 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 21\
  • Koła tylne: 12,0 x 22\
  • Opony przednie: 255/30 R 21
  • Opony tylne: 335/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1540 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,38 kg/KM (seryjny – 2,70 kg/KM)
  • Długość: 4527 mm
  • Szerokość: 1937 mm
  • Wysokość: 1213 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,40 s
  • Prędkość maksymalna: Ponad 325 km/hblock position=\inside7025/block
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)