620 włoskich rumaków z Niemiec – Wheelsandmore 458 Italian Stallion Edition (2011)
Trzecim z ostatnio przerabianych przez Wheelsandmore wozów jest Ferrari 458 Italia. Niemcy nie tylko zmienili w tym wozie koła, ale też dołożyli mu 50 KM mocy, dzięki którym bolid może postraszyć auto Noviteca.
15.07.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:01
Italię napędza centralnie umieszczony wysokoobrotowy „kocioł” o ośmiu cylindrach umieszczonych w układzie widlastym. Wolnossący silnik auta z rumakiem w logo rozwija moc 570 KM przy 9000 obr./min oraz moment obrotowy 540 przy 6000 obr./min. Wszystkie konie i niutonometry przenoszone są na tylne koła za pomocą dwusprzęgłowej, zautomatyzowanej skrzyni biegów o 7 przełożeniach.
Tuner zastosował pakiet modyfikacji o nazwie Stage II. W jego ramach zmieniany jest układ wydechowy na jeszcze bardziej sportowy niż ten oryginalny oraz przestrajany program zarządzający silnikiem.
Za 13 024 euro (bez podatków) klient otrzymuje dodatkowe 51 KM mocy i sporo, bo 76 Nm momentu obrotowego. Dzięki nim prędkość samochodu wynosi więcej niż 330 km/h.
Ale to nie wszystkie zmiany. W ramach pakietu Italian Stallion firma tuningowa zmieniła co nieco w zawieszeniu i zamontowała nowe koła.
Jeżeli chodzi o zawieszenie, to mechanicy w miejscu seryjnych sprężyn założyli sztywniejsze i krótsze o 40 mm. Natomiast w kwestii kół tuner zdecydował się na swój tradycyjny wzór, czyli 6Sporz[sup]2[/sup]. Felgi mają rozmiar 9,0 x 21” (przód) i 12,5 x 21” (tył). Uzbrojono je w opony 245/30 R 21 z przodu i 325/25 R 21 marki Hankook.
Pod spojlerem doklejono małą listwę, a na pokrywie silnika przytwierdzono wielki spojler. Niestety nie jest on dostępny jako osobny element, a tylko razem z samochodem, który trzeba kupić u tunera. Trochę dziwna to polityka…
Gotowy, pomalowany w dwóch kolorach bolid otrzymał przydomek „Italian Stallion”. Cena kompletnego tuningu jest nieznana, na pewno jednak całość jest dość droga, bo przecież trzeba kupić od Wheelsandmore gotowy samochód.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4499 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 621 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 138,03 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 616 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
- Koła przednie: 9,0 x 21”
- Koła tylne: 12,5 x 21”
- Opony przednie: 245/30 R 21
- Opony tylne: 325/25 R 21
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1540 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,48 kg/KM (seryjny – 2,70 kg/KM)
- Długość: 4527 mm
- Szerokość: 1937 mm
- Wysokość: 1173 mm (- 40 mm)
- Rozstaw osi: 2650 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: Ponad 330 km/hblock position=\inside7626/block
Źródło: Wheelsandmore