Rozemocjonowany – Evolution 2 Motorsport 458 Italia Emozione (2012)

Trudno, żeby kierowcy zasiadającemu za sterami Ferrari 458 Italia nie towarzyszyły emocje, jednak w wozie opracowanym przez Evolution 2 Motorsport będą one zapewne większe. Choćby z tego powodu, że silnik Italii po tuningu jest mocniejszy.

Obraz
Olgierd Lachowski

Do modyfikacji Ferrari 458 brało się już kilka poważnych firm tuningowych, w tym Novitec, który jest zdecydowanie najważniejszym graczem w tym temacie na rynku. Każdy z tunerów ma coś do zaoferowania. Przedsiębiorstwo Evolution 2 Motorsport, jak wskazuje nazwa, przygotowało pakiet zbliżający wyglądem Italię do bolidu wyścigowego.

Obraz

Z zewnątrz pojazd odróżnia się od fabrycznego Ferrari przednim spojlerem, który tak jak dach, tylny dyfuzor oraz listwa Gurneya na tylnym spojlerze został pomalowany na srebrny kolor. Wspomniana listwa z tyłu też nie jest częścią seryjną. Najłatwiej jednak zauważyć nowe koła z 21-calowymi felgami. Obręcze mają charakterystyczny wzór, który jest typowy dla wyścigowych samochodów klasy GT3. Różnica tkwi jednak choćby w średnicy – w bolidach torowych felga może mieć maksymalnie 18 cali.

Obraz

W środku Italli Evolution 2 Motorsport zmieniło tylko nakładki na pedały na aluminiowe oraz dołożyło podnóżki pod lewą stopę kierowcy i stopy pasażera.

Za plecami kierowcy tkwi nadal 8-cylindrowiec z płaskim wałem korbowym, który ma objętość skokową 4,5 l. W normalnej konfiguracji ta wysokoobrotowa jednostka napędowa ma moc 570 KM przy 9000 obr./min. Po przekalibrowaniu centralnej jednostki sterującej oraz instalacji jeszcze bardziej sportowego układu wydechowego z rurami ze stopów tytanu serce włoskiego bolidu zyskało dodatkowe 40 KM, co oznacza, że w trzewiach silnika drzemie teraz 610 KM mocy maksymalnej.

Obraz

Niestety, nie wiadomo, jak większa moc wpłynęła na parametry drogowe Italii.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4499 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 610 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 135,59 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 21”
  • Koła tylne: 21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1540 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,57 kg/KM (seryjny – 2,70 kg/KM)
  • Długość: 4527 mm
  • Szerokość: 1937 mm
  • Wysokość: 1211 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mmblock position=\inside5742/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów