Heico V40 T3 Pirelli Edition (2013)

Po wersji D4 Heico Sportiv zainteresowało się odmianą T3 modelu V40 firmy Volvo. Szwedzkie kombi ma między innymi podkręcony o 50 KM silnik turbo, który pozwala autu osiągnąć 230 km/h.

Heico V40 T3 Pirelli Edition (2013)
Olgierd Lachowski

16.05.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:25

Heico Sportiv to jeden z największych i najbardziej znanych warsztatów tuningowych zajmujących się modyfikacjami Volvo. Firma ściśle współpracuje ze szwedzkim producentem, chociaż ostatnio więcej mówi się o Polestar niż o Heico.

Volvo już dawno przestały być kanciaste tak, jakby były wyciosane siekierą, ale nadal mają swój charakterystyczny niepowtarzalny styl. Niby każdy model ze Szwecji wygląda inaczej, ale od razu można poznać, że to Volvo. Producent nie boi się też eksperymentów, choć nie zawsze wychodzi na tym dobrze.

Obraz

Pewnym eksperymentem jest  V40, które w tej chwili nie ma swojego odpowiednika z nadwoziem sedan. Kombi wygląda jednak na tyle atrakcyjnie, że na pewno wielu zwolenników klasycznego 3-bryłowego nadwozia skusiło się na to auto.

Jeszcze lepiej przedstawia się samochód po ingerencji Heico Sportiv. Nadwozie otrzymało niewielki przedni dzielony spojler i fartuch przymocowany do tylnego zderzaka. Ta ostatnia część imituje dyfuzor. Na karoserię naniesiono czerwone paski podkreślające sportowy styl auta.

Obraz

W kabinie miejsce seryjnych pedałów zajęły ich aluminiowe zamienniki. Również dźwignia hamulca ręcznego jest aluminiowa i ma do tego naniesioną nazwę tunera. Kierownica zyskała czerwony znacznik położenia kół.

Zamiast seryjnych 16-calowych felg mechanicy nałożyli na piasty obręcze większe aż o 75 mm (3 cale). Szerokie na 8,0” felgi Volution VII mają założone opony Pirelli P Zero o rozmiarze 235/35 (na każdym z kół).

Obraz

Głębiej, za kołami, kryje się obniżone zawieszenie. Volvo jest niższe o 30 mm. Tuner nie podał informacji czy wymieniono tylko sprężyny, czy może modyfikacje były bardziej zaawansowane i objęły też amortyzatory.

Jeszcze głębiej, za zawieszeniem, znajduje się jednostka napędowa Volvo. Noszący firmowe oznaczenie B4164T3 motor ma 4 cylindry zestawione w jednym rzędzie i jest zamontowany w poprzek auta. Silnik ma 1,6 l objętości skokowej, ale dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa i turbosprężarce, mógł pochwalić się mocą 150 KM.

Polegająca na zmianie ECU ingerencja mechaników Heico Sportiv sprawiła, że silnik teraz rozwija moc 200 KM przy 5700 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy wzrósł z 270 Nm do 300 Nm przy 1600-4000 obr./min.

Obraz

Poprawa parametrów jednostki silnikowej ma swoje wyraźne przełożenie na polepszenie osiągów drogowych V40. Aby rozpędzić się do 100 km/h, Volvo potrzebuje 7,90 s, czyli o 0,90 s mniej niż miało to miejsce w przypadku fabrycznego wozu. Prędkość maksymalna wzrosła z 210 km/h do 230 km/h.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, B4164T3
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1596 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 200 KM przy 5700 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 125,31 KM/l (seryjny – 93,99 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 1600-4000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 278 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 280 mm
  • Koła przednie: 8,0 x 19” Volution VII
  • Koła tylne: 8,0 x 19” Volution VII
  • Opony przednie: 235/35 R 19 Pirelli P Zero
  • Opony tylne: 235/35 R 19 Pirelli P Zero

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1360 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,80 kg/ KM (seryjny – 9,07 kg/KM
  • Długość: 4369 mm
  • Szerokość: 1783 mm
  • Wysokość: 1390 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2647 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,90 s
  • Prędkość maksymalna: 230 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)