Grand Prix Hiszpanii 2016 – zasłużony awans Maxa Verstappena

Max Verstappen awansował przed Grand Prix Hiszpanii do zespołu Red Bull Racing i daną mu szansę wykorzystał w najlepszy możliwy sposób. Zwyciężył w bardzo interesującym wyścigu.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Getty Images / Red Bull Content Pool
Marcin Łobodziński

Wczoraj mówiło się o tym, że dominację Nico Rosberga może przerwać wreszcie nie kto inny jak Lewis Hamilton. Brytyjczyk pojechał najlepiej w kwalifikacjach co dało mu pierwszą pozycję startową. Obok niego, w pierwszej linii stanął Rosberg, a za nimi ustawili się zawodnicy teamu Red Bull Racing. Max Verstappen zakwalifikował się na czwarte miejsce. Dwójka Red Bulla z pewnością nie spodziewała się takiego przebiegu wyścigu jaki czekał ich niedługo po starcie.

Najszybciej z drugiego pola wystartował Nico Rosberg, ale zaciętość Lewisa Hamiltona pozwoliła mu podjąć próbę wyprzedzania, która zakończyła się… zderzeniem obu kierowców. Dwójka Mercedesa musiała się wycofać z wyścigu. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, a za nim na czele podążali Daniel Ricciardo i Max Verstappen. Dalej był Carlos Sainz, który szybko został wyprzedzony przez dwa bolidy Ferrari po restarcie wyścigu.

Obraz
© fot. Getty Images / Red Bull Content Pool

Do pierwszych postojów niewiele się działo, a same zjazdy do boksów nie miały większego znaczenia. Prowadził Ricciardo przed swoim nowym partnerem. W międzyczasie Vettel doganiał Verstappena, a Holender lidera wyścigu. Trójka kierowców jechała już blisko siebie, a doganiał ich też Räikkönen. Druga runda postojów miała ogromne znaczenie strategiczne.

Po zjeździe Ricciardo, szybko zareagowało Ferrari, które założyło miękkie ogumienie do bolidu Vettela przed zjazdem Verstappena. Na torze pozostał Verstappen jako najmłodszy w historii lider wyścigu. Gdy Holender cieszył się prowadzeniem, bardzo szybko odrabiał straty Vettel na miękkich gumach. Po zjazdach Räikkönena i Verstappena, Vettel był już 1,2 s nad Danielem Ricciardo, który wrócił na czoło wyścigu. Za Niemcem znalazł się nowy nabytek Red Bull Racing.

Obraz
© fot. Getty Images / Red Bull Content Pool

Ferrari skutecznie „podcięło” Verstappena, więc postanowili powtórzyć manewr z Ricciardo, który miał w planach trzeci zjazd. Szybko ściągnęli Niemca do boksu, gdzie założono mu twardszą mieszankę i miał na niej ukończyć wyścig. 6 okrążeń później po nowy komplet opon zjechał Ricciardo. Na czele znów znalazł się Verstappen, a za nim jechał Räikkönen – obaj po drugim zjeździe wykonanym tuż przed trzecimi zjazdami swoich zespołowych kolegów. Tymczasem z tyłu Ricciardo gonił Vettela. W obu parach toczyły się zawzięte pojedynki. Jeszcze Daniil Kvyat utknął w całym tym zamieszaniu i próbował się oddublować, co trochę utrudniały mu przepisy, choć tempa nie brakowało.

W połowie wyścigu stało się jasne, że Verstappen jako lider nie zmieni już opon, a Vettel raczej nie wygra wyścigu, ponieważ większym zmartwieniem były dla niego bardzo agresywne ataki Ricciardo niż dwójka jadąca przed nim. Daniel atakował tak zaciekle, że na ostatnim kółku wyścigu doszło do przebicia opony, co nie przeszkodziło mu ukończyć wyścigu na 4. pozycji ponieważ do zdarzenia doszło niedaleko alei serwisowej. Vettel musiał zadowolić się najniższym stopniem podium, a najmłodszym w historii Formuły 1 zwycięzcą został Max Verstappen.

Wyniki Grand Prix Hiszpanii 2016

Poz.KierowcaZespółCzas
1.Max VerstappenRed Bull1:41:40,017
2.Kimi RaikkonenFerrari+ 0,616 s
3.Sebastian VettelFerrari+ 5,581 s
4.Daniel RicciardoRed Bull+ 43,950 s
5.Valtteri BottasWilliams+45,271 s
6.Carlos SainzToro Rosso+1:01,395 min
7.Sergio PerezForce India+1:19,538 min
8.Felipe MassaWilliams+1:19,538 min
9.Jenson ButtonMcLaren+1 okr.
10.Daniil KvyatToro Rosso+1 okr.
11.Esteban GuttierezHaas+1 okr.
12.Marcus EricssonSauber+1 okr.
13.Jolyon PalmerRenault+1 okr.
14.Kevin MagnussenRenault+1 okr.
15.Felipe NasrSauber+1 okr.
16.Pascal WehrleinManor+1 okr.
17.Rio HaryantoManor+1 okr.
18.Romain GrosjeanHaas---
19.Fernando AlonsoMcLaren---
20.Nico HulkenbergForce India---
21.Nico RosbergMercedes---
22.Lewis HamiltonMercedes---
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił