Grand Prix Austrii 2016 - kontrowersyjne zwycięstwo Hamiltona

Wyścig o mistrzostwo Austrii był nie tylko bardzo interesujący, ale i kontrowersyjny. Na zwycięzcę czekaliśmy do ostatniego okrążenia, a finał dał nam masę emocji i… niesmaku.

Lewis HamiltonLewis Hamilton
Źródło zdjęć: © fot. Daimler Media
Marcin Łobodziński

Po starcie Lewis Hamilton utrzymał swoją pierwszą pozycję wywalczoną wczoraj, a za nim znalazł się Jenson Button, który po wykręceniu piątego czasu w kwalifikacjach i po karze cofnięcia o pięć pól Nico Rosberga i Sebastiana Vettela, startował z drugiej linii razem z Kimim Räikkönenem. Obok Lewisa, na starcie stanął Nico Hülkenberg, ale Niemiec nie okazał się tak skuteczny po zgaszeniu świateł jak Button i został wyprzedzony przez niego i Räikkönena. Kimi wyprzedził również Buttona w trzecim zakręcie i para Mercedes i Ferrari pomknęła przed siebie. Jenson stracił kolejne pozycje gdy jako pierwszy zameldował się u mechaników. W ten sposób prysły marzenia o dobrym wyniku, choć szóste miejsce i tak nie jest złe, zważywszy na kondycję McLarena.

Po 10 okrążeniach do boksu zjechał Nico Rosberg, który zdołał przebić się na trzecie miejsce. Po wyjeździe z pit stopu znalazł się w tłumie wolniejszych kierowców, ale i oni zjechali z toru, co pozwoliło mu zaatakować. Dzięki temu zajął drugie miejsce po zjeździe Hamiltona i Räikkönena. Liderem był Vettel, ale nie cieszył się tym zbyt długo, ponieważ pękła mu opona, co spowodowało uderzenie w bandę i wyjazd samochodu bezpieczeństwa.

Max Verstappen już trzeci raz jest lepszy w wyścigu od swojego partnera Daniela Ricciardo
Max Verstappen już trzeci raz jest lepszy w wyścigu od swojego partnera Daniela Ricciardo © fot. Getty Images / Red Bull Content Pool

Podczas neutralizacji liderem był Rosberg, jadący przed Hamiltonem, Verstappenem, Ricciardo i Räikkönenem. Po zjeździe samochodu bezpieczeństwa, Rosberg zaczął budować dużą przewagę nad Lewisem, ale popełnił błąd na jednym z łuków i ratował się wyjazdem na pobocze. Drobne błędy popełniał również Hamilton i jako pierwszy pojawił się na swój drugi pit stop. Okrążenie później zjechał Rosberg i obaj w identycznej kolejności znaleźli się za Verstappenem. Rosberg skutecznie zaatakował kierowcę Red Bulla, a dwa okrążenia później to samo zrobił Lewis, ale miał już ponad sekundę straty i nie mógł od razu podjąć wyzwania wyprzedzenia swojego partnera. Czekał na to aż do ostatniego okrążenia, na którym podjął atak po zewnętrznej. Rosberg wyjechał nieco dalej by opóźnić skręt, natomiast Hamilton nie zamierzał opuszczać toru i uderzył w bolid Niemca. Ten ucierpiał na tym najbardziej, ponieważ stracił przednie skrzydło i spadł na czwarte miejsce.

Zdarzenie wyglądało dość niejednoznacznie. Nico Rosberg miał prawo przedłużyć sobie prostą, zmuszając Hamiltona do odpuszczenia, ale z drugiej strony, zrobił to z lekką przesadą. Inna sprawa, że to Lewis był z przodu więc spokojnie można przyjąć, że Nico nie zostawił mu odpowiedniej ilości miejsca i wypchnął go poza tor. Będzie to temat do dyskusji i wielu plotek o tym, jak bardzo popsuły się relacje lidera klasyfikacji generalnej, którym nadal pozostaje Rosberg, z wiceliderem, czyli bezkompromisowym Lewisem Hamiltonem.

Wyniki Grand Prix Austrii 2016

Poz.KierowcaZespółCzas
1.Lewis HamiltonMercedeszwycięzca
2.Max VerstappenRed Bull+ 5,719 s
3.Kimi RaikkonenFerrari+ 6,024s
4.Nico RosbergMercedes+ 16,710 s
5.Daniel RicciardoRed Bull+ 30,981 s
6.Jenson ButtonMcLaren+ 37,706 s
7.Romain GrosjeanHaas+ 44,668 s
8.Carlos SainzToro Rosso+ 47,400 s
9.Valtteri BottasWilliams+ 1 okr.
10.Pascal WehrleinManor+ 1 okr.
11.Esteban GuttierezHaas+ 1 okr.
12.Jolyon PalmerRenault+ 1 okr.
13.Felipe NasrSauber+ 1 okr.
14.Kevin MagnussenRenault+ 1 okr.
15.Marcus EricssonSauber+ 1 okr.
16.Rio HaryantoManor+ 1 okr.
17.Sergio PerezForce India+ 2 okr.
18.Fernando AlonsoMcLaren+ 7 okr.
19.Nico HulkenbergForce India+ 7 okr.
20.Felipe MassaWilliams+ 8 okr.
21.Sebastian VettelFerrari---
22.Daniil KvyatToro Rosso---
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił