Goodyear z nową technologią na Le Mans. Producent przetestuje funkcję analizy opon w czasie rzeczywistym

Podczas jubileuszowej, setnej edycji wyścigu Le Mans, który odbędzie się już w najbliższy weekend 10-11 czerwca, Goodyear po raz pierwszy zastosuje opony wyścigowe z inteligentną funkcją rejestrowania ciśnienia i temperatury w czasie rzeczywistym. Zostaną one zamontowane w Chevrolecie Camaro ZL1 Next Gen NASCAR, czyli pojeździe zespołu Garage 56, którego partnerem jest Goodyear.

 Goodyear partnerem oponiarskim zespołu Garage 56
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Opony Goodyear Racing są wyposażone w innowacyjny pasywny czujnik, umieszczony w ich wnętrzu na etapie produkcji, który nie wymaga baterii. Praca czujnika będzie wspomagana przez Goodyear Sightline, inteligentną technologię opracowaną przez inżynierów marki, która będzie dostarczać dane o oponach w czasie rzeczywistym do zespołu Hendrick Motorsports w trakcie całego wyścigu. Dzięki temu Inżynierowie i kierowcy będą mogli wykorzystać pozyskane dane o ciśnieniu i temperaturze opon, aby zoptymalizować ustawienia pojazdu w czasie rzeczywistym.

- Opony są jedynym łącznikiem pojazdu z nawierzchnią, dlatego pobierane z nich w czasie rzeczywistym dane mogą dać ogromną wiedzę, jak poprawić osiągi w najbardziej wyczerpujących warunkach i pomóc zbudować realną przewagę w wyścigu. Jesteśmy dumni, że nasze inteligentne opony potrafią uwolnić ten potencjał w sportach motorowych, a współpraca z NASCAR, Hendrick Motorsports i Chevroletem przy projekcie Garage 56 była dla nas zaszczytem - powiedział Rich Kramer, prezes i dyrektor generalny Goodyear.

Oprócz inteligentnych opon, zespół Garage 56 będzie miał do dyspozycji również trzy przygotowane specjalnie dla niego specyfikacje opon, dostosowane do zmiennych warunków pogodowych.

  • Opony do jazdy na suchej nawierzchni, które zapewniają wysoki poziom wytrzymałości i przyczepności.
  • Opony pośrednie, przystosowane do jazdy w warunkach mgły lub lekkiego deszczu. Ich zadaniem jest wsparcie kierowcy w osiągnięciu maksymalnego potencjału w niesprzyjających warunkach pogodowych.
  • Opony na mokrą nawierzchnię, do zastosowania w trakcie ulewnego deszczu. Wyposażone w specjalny wzór bieżnika, który poprawia odprowadzanie wody z punktu styku opony z nawierzchnią, a bardziej miękka mieszanka bieżnika pomaga utrzymać przyczepność przy niższej temperaturze toru.

Wszystkie opony Goodyeara do pojazdu Garage 56 zostały wyprodukowane ręcznie w głównej fabryce marki zlokalizowanej w Akron w stanie Ohio, tuż obok Centrum Innowacji.

Trzy specyfikacje opon dla zespołu Garage 56
Trzy specyfikacje opon dla zespołu Garage 56 © materiały partnera

Garage 56 napisze nowy rozdział historii NASCAR w Le Mans

Za kierownicą Chevroleta Camaro ZL1 NASCAR Next Gen zasiądą siedmiokrotny mistrz Serii Pucharu NASCAR Jimmie Johnson, były zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans Mike Rockenfeller oraz mistrz świata Formuły 1 z 2009 roku Jenson Button. Start w najtrudniejszym wyścigu długodystansowym poprzedziły wielomiesięczne przygotowania. W ciągu ostatnich 12 miesięcy kierowcy i inżynierowie sprawdzali możliwości opon Goodyear podczas dziesięciu rund testowych w ośmiu lokalizacjach, przejeżdżając łącznie ponad 12 tys. kilometrów.

Projekt Garage 56 jest wynikiem współpracy NASCAR, Hendrick Motorsports, Chevroleta i Goodyeara, łącząc zespół, producentów i opony mogące się pochwalić największą liczbą zwycięstw w 75-letniej historii NASCAR. Garage 56 wystartuje w specjalnej klasie zarezerwowanej dla innowacyjnych technologii.

W Le Mans Goodyear dostarczy opony nie tylko pojazdowi Garage 56, ale także wszystkim zespołom startującym w klasie LMP2.

Te innowacyjne opony są najnowszym elementem długiej tradycji Goodyeara jako lidera w dziedzinie technologii. Od 1898 r. producent napędza mobilność zgodnie z hasłem More Driven. W tym roku firma świętuje 125-lecie swojego istnienia, kontynuując dostarczanie produktów i usług, które poruszają świat.

Materiał Sponsorowany przez Goodyear
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Obstawili autostradę przez pół kraju. Wyniki kontroli dają do myślenia
Obstawili autostradę przez pół kraju. Wyniki kontroli dają do myślenia
Mechanik o używanych autach. Mówi, jakie lepiej omijać
Mechanik o używanych autach. Mówi, jakie lepiej omijać
Fiat wraca do rodzinnych aut. Premiera już w styczniu
Fiat wraca do rodzinnych aut. Premiera już w styczniu
Idą ułatwienia. Zmiany w przepisach o pojazdach autonomicznych
Idą ułatwienia. Zmiany w przepisach o pojazdach autonomicznych
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Chińskie samochody w centrum uwagi. Zagrożenie dla bezpieczeństwa?
Chińskie samochody w centrum uwagi. Zagrożenie dla bezpieczeństwa?
Prezydent podpisał. Zielone rejestracje dla używanych aut
Prezydent podpisał. Zielone rejestracje dla używanych aut
Szef Volkswagena: obecne Polo jest ostatnim spalinowym
Szef Volkswagena: obecne Polo jest ostatnim spalinowym
Są prognozy cen paliw na święta. Prezent czy rózga dla kierowców?
Są prognozy cen paliw na święta. Prezent czy rózga dla kierowców?
Gigantyczne zakupy. Mazowiecka policja odebrała 209 nowych radiowozów
Gigantyczne zakupy. Mazowiecka policja odebrała 209 nowych radiowozów
Porsche przywróciło Carrerę GT do fabrycznego stanu. Właściciel zachwycony
Porsche przywróciło Carrerę GT do fabrycznego stanu. Właściciel zachwycony
Przewoził pocięte auta. Grozi mu surowa kara
Przewoził pocięte auta. Grozi mu surowa kara
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯