Frankfurt 2019: Nowy Nissan Juke pokazany w całej okazałości

Po ponad 9 latach od światowej premiery pierwszej generacji modelu Juke poznaliśmy jego najnowszą odsłonę. Nissan oficjalnie pochwalił się swoim crossoverem na kilka dni przed startem salonu we Frankfurcie. Wszystko wskazuje, że auto powtórzy sukces poprzednika.

Nowy Juke zachował charakterystyczne linie poprzednika, lecz mimo to wygląda znacznie lepiej.Nowy Juke zachował charakterystyczne linie poprzednika, lecz mimo to wygląda znacznie lepiej.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Nowy Juke zmienił się znacząco, choć w stylistyce nadwozia nadal możemy doszukać się charakterystycznych linii znanych już z dotychczasowego wydania. Mowa tu przede wszystkim o wysoko poprowadzonych oknach, masywnych nadkolach oraz ściętym tyle z wystającymi lampami. Ogólny odbiór nadwozia nie jest więc znacząco inny, mimo że każdy detal z osobna stanowi zupełnie nowy element.

Przód crossovera Nissana stał się bardziej charakterystyczny dzięki dużej atrapie chłodnicy w kształcie litery V. Wizualnie łączy się ona z wąskimi, poziomymi paskami LED, które są światłami do jazdy dziennej. Niżej znajdziemy natomiast okrągłe reflektory przypominające te z pierwszego Juke'a. Jeszcze więcej dzieje się z tyłu, gdzie nietypowe lampy w kształcie bumerangu ustąpiły miejsca bardziej klasycznym kształtom. Oczywiście tylne światła również wykorzystują technologię LED.

Klienci ciągle będą mieli spore możliwości personalizacji pojazdu. Do wyboru jest 11 lakierów nadwozia. Dach może mieć inny odcień niż pozostałe elementy, co pozwala uzyskać ciekawy efekt odcięcia go od karoserii. Taki zabieg sprawia, że Juke prezentuje się jeszcze masywniej. Szczególnie w parze z opcjonalnymi, 19-calowymi kołami.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Nowy Juke bazuje na platformie CMF-B - tej samej, która jest wykorzystywana m.in. w nowym Renault Captur oraz Clio. Auto mierzy 4210 mm długości, 1595 mm wysokości i 1800 mm szerokości. Jest więc nieco dłuższe, niższe i szersze niż dotychczas. Mimo większych wymiarów udało się odchudzić całą konstrukcję średnio o 23 kg w stosunku do poprzednika.

Dodatkowe centymetry przekładają się na przestrzeń w kabinie. Odczujemy to szczególnie na tylnej kanapie. Nissan obiecuje 58 mm więcej na kolana oraz 11 mm nad głową. Ogromny jak na tę klasę auta jest też bagażnik zdolny pomieścić 422 litry ładunku. Kabina oferuje nie tylko większą przestrzeń, ale i znacznie ciekawsze wykończenie. Nowoczesny kokpit został oczywiście wyposażony w 8-calowy, dotykowy wyświetlacz multimediów, który, zgodnie z najnowszą modą, wystaje nieco ponad deskę rozdzielczą.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Ta z kolei zaskakuje doborem materiałów. W bogatszych wersjach wyposażenia dwukolorową, ekologiczną skórę znajdziemy nie tylko na fotelach, ale i na kokpicie oraz boczkach drzwi. Tutaj także będzie można wybierać spośród wielu połączeń kolorystycznych. Na pokładzie zagoszczą takie systemy jak asystent pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, monitorowanie ruchu poprzecznego, automatyczny hamulec, czy czujnik martwego pola.

Wszystko to składa się na obraz naprawdę ciekawego crossovera. Jedynym problemem, jak na razie, wydaje się uboga gama silników. Auto zadebiutuje z benzynową, doładowaną jednostką 1.0 o mocy 117 KM dostępnym z 6-biegową skrzynią manualna lub 7-stopniowym, dwusprzęgłowym automatem. Początkowo będzie to jedyny motor w ofercie. Pozostaje liczyć, że Nissan z czasem rozbuduje gamę także o mocniejsze propozycje.

Nowy Juke będzie gwiazdą zbliżającego się salonu we Frankfurcie. Kilka tygodni później, w listopadzie, trafi do oficjalnej sprzedaży. Ceny nie są jeszcze znane.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/51] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟