Tragedia na Nürburgring. Nie żyje dwóch kierowców testowych znanego producenta

"Zielone piekło", bo tak popularnie nazywany jest Nürburgring, to jeden z najbardziej kultowych, a zarazem niebezpiecznych torów na świecie. Choć władze obiektu wciąż starają się o poprawę bezpieczeństwa, to wypadki zdarzają się tutaj bardzo często – nie tylko podczas wyścigów.

Do wypadku doszło na północnej pętli toru NürburgringDo wypadku doszło na północnej pętli toru Nürburgring
Źródło zdjęć: © autokult | Konrad Skura
2

Do tragicznego zdarzenia doszło w środę, 9 sierpnia br. na północnej pętli toru Nürburgring. Dwóch mężczyzn, pracowników firmy Goodyear, w wieku 39 i 44 lat przeprowadzało test opon na słynnej trasie o długości 20,8 km. Według naocznych świadków wypadek miał miejsce na odcinku Antonius Buche na końcu Döttingerhöhe – w obszarze, w którym pojazdy osiągają maksymalne prędkości. Niemiecki serwis Auto Motor und Sport donosi, że pojazd miał kilkukrotnie dachować. Pomimo natychmiastowych działań ratowniczych, obaj pasażerowie zginęli na miejscu.

Tor Nürburgring został zamknięty, a środowe przejazdy turystyczne odwołane. Niepotwierdzone doniesienia mówią, że pojazdem, który brał udział w wypadku było Porsche 911 Carrera S z serii 991. 44-letni niemiecki kierowca nie został jeszcze publicznie zidentyfikowany. 39-letnim pasażerem miał być natomiast kierowca wyścigowy Christian Franck z Luksemburga.

W oświadczeniu producent opon napisał "Jesteśmy głęboko zasmuceni, że dwóch pracowników Goodyear z siedzibą w Luksemburgu zginęło w wypadku samochodowym na torze testowym w Niemczech 9 sierpnia. Wspieramy lokalne władze w ich dochodzeniu". Prokurator z pobliskiego miasta Koblencja, Kirsten Mietasch, wskazała, że nie ma wiarygodnych ustaleń co do przyczyny zdarzenia. Śledztwo nie ma też charakteru karnego.

Wielu producentów i dostawców testuje pojazdy i komponenty na Nordschleife (pętla północna), chociaż wypadki śmiertelne są tutaj rzadkością. "Firmy biorące udział w testach zatrudniają wyłącznie doświadczonych i profesjonalnych kierowców, którzy mają wyjątkową kontrolę nad pojazdem aż do granic możliwości i bardzo dobrą znajomość toru Nürburgring Nordschleife" – wyjaśnia rzecznik toru. Ostatni śmiertelny wypadek na tym odcinku miał miejsce w 2021 roku.

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
Najpopularniejsze auta w Europie w maju 2025 roku. Tesla wraca do gry
Najpopularniejsze auta w Europie w maju 2025 roku. Tesla wraca do gry
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Nowe Audi Q3 wjeżdża do Polski. Ceny nie są już tajemnicą
Nowe Audi Q3 wjeżdża do Polski. Ceny nie są już tajemnicą
Czy wiesz, do czego służy plastik na desce rozdzielczej?
Czy wiesz, do czego służy plastik na desce rozdzielczej?
Jest zgoda na nowy fragment S17. Budowa ruszy jeszcze w tym roku
Jest zgoda na nowy fragment S17. Budowa ruszy jeszcze w tym roku
Kończą sprzedaż w Europie. Ostatnie 55 sztuk
Kończą sprzedaż w Europie. Ostatnie 55 sztuk
Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Kto ma pierwszeństwo? Sprawa skończyła się w sądzie
Kto ma pierwszeństwo? Sprawa skończyła się w sądzie