Ford liderem rynku motoryzacyjnego w USA

Ford, drugi miesiąc z rzędu, jest jedynym dużym producentem samochodów odnotowującym na rynku amerykańskim wzrost sprzedaży – aż o 36,6%, w porównaniu ze spadkiem w branży utrzymującym się na poziomie 10,5%. Obecnie, łączny udział firmy w rynku wynosi 13,9%, co oznacza wzrost o 1% w stosunku do czerwca br. i 4,8% w porównaniu do roku ubiegłego. Świetne wyniki Forda to zasługa wzrostu sprzedaży i zwiększającego się udziału w rynku pojazdów elektrycznych oraz ogromnego zainteresowania modelami serii F i wysokiej klasy, dużymi SUV-ami.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © Materiał Partnera
  • W lipcu bieżącego roku producent zyskuje miano marki nr 1 w USA
  • Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych Forda wyprzedza tempo sprzedaży dla całego segmentu
  • Seria F deklasuje konkurencje i jest najchętniej wybieranym pick-upem
  • Sprzedaż SUV-ów firmy zwiększyła się aż o 70%

Sprzedaż samochodów elektrycznych Forda wzrosła aż o 168,7%. Na tak dobre wyniki wpłynęły: Mustang Mach-E, który odnotował sprzedaż lepszą aż o 74,1% , F-150 Lightning ze swoim najlepszym miesięcznym rezultatem od momentu wprowadzenia na rynek oraz E-Transit z dominującą pozycją w segmencie. W efekcie Ford może pochwalić się w lipcu ponad 3-krotnie większym wzrostem niż cały segment pojazdów elektrycznych.

Co istotne, ogólny udział Forda w segmencie aut elektrycznych szybko się powiększa. W lipcu stanowił on 10,9% i był najwyższy w historii. Dla porównania w II kwartale było to 7,3%, a w I kwartale tego roku 4,4%. Ponad 60% nabywców Mustanga Mach-E, F-150 Lightning oraz E-Transita to nowi klienci Forda, którzy przeszli z konkurencji. W efekcie Ford plasuje się obecnie jako druga po Tesli, najlepiej sprzedająca się marka BEV w Ameryce.

Dobre wyniki osiągnęły także samochody hybrydowe – ich sprzedaż w lipcu zwiększyła się o 35,3%, dzięki czemu Ford powędrował na drugie miejsce pod względem sprzedaży tego typu aut. F-150 Hybrid i Maverick trafiły kolejno w ręce 4 364 i 2 153 nowych właścicieli.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© Materiał Partnera

Wzrost odnotowały także SUV-y z wynikiem o 70% wyższym niż w roku 2021. Ford sprzedał łącznie 66 266 sztuk pojazdów z tej kategorii. Co ciekawe modele rodziny Bronco, w tym Bronco Sport, osiągnęły rekordowy wzrost o 227% w porównaniu do 2021 r. Wchodząc w lipiec z silniejszą pozycją zapasów, w porównaniu z rokiem ubiegłym Ford odnotował także duże wzrosty sprzedaży Explorera (o 32,4%), nowo zaprojektowanego modelu Expedition (o 27,9%) oraz Escape Hybrid (o 142%).

Ogólna sprzedaż pick-upów Forda, w tym serii F, Rangera i Mavericka wyniosła 74 034 sztuk, a więc wzrosła o 27% w porównaniu do roku 2021. Udział producenta w całkowitej sprzedaży pick-upów w lipcu ukształtował się na poziomie 31,6% – co oznacza skok o ponad 6% w stosunku do roku ubiegłego i najwyższy udział jakiejkolwiek marki w segmencie pick-upów ogółem.

Ogólna sprzedaż samych półciężarówek serii F po raz pierwszy w tym roku przekroczyła próg 60 000 sztuk miesięcznie (sprzedano 63 341 pojazdów), co stanowi wzrost o 21,1% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Do lipca br. seria F powiększyła swoją przewagę w sprzedaży nad konkurentem zajmującym drugie miejsce do 66 691 ciężarówek, przy czym około 65% sprzedaży detalicznej tego modelu pochodziło z wcześniej złożonych zamówień klientów.

Pozycję lidera, w segmencie samochodów dostawczych, utrzymały Transit i E-Transit. W przypadku tego drugiego sprzedaż do lipca wyniosła 3 534 sztuki, a model ten stanowił 95% rynku elektrycznych samochodów dostawczych w lipcu tego roku. W porównaniu z 2021 r., sprzedaż Forda do klientów komercyjnych i agencji rządowych była w minionym miesiącu bardzo dobra, osiągając wzrost odpowiednio o 13,9% i 46,3%. Także Ford Pro Software rozwija się w szybkim tempie – to zasługa wzrostu (o ponad 40%) liczby płatnych subskrypcji telematycznych w każdym z dwóch ostatnich kwartałów.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© Materiał Partnera

Warto podkreślić, że już czwarty miesiąc z rzędu Ford odnotował rekordowe tempo – nieco ponad 50% sprzedaży detalicznej pochodziło z wcześniej złożonych zamówień. Tymczasem 2 sierpnia ponownie rozpoczęto przyjmowanie zamówień detalicznych na Bronco Sport, Edge, Explorera i Rangera. Natomiast kilka tygodni temu zamówienia detaliczne zostały ponownie otwarte także dla cieszących się dużą popularnością modeli F-150 i Transit.

Dotychczas 66 500 klientów zakupiło fordowską technologię BlueCruise, która wspomaga autonomiczne prowadzenie auta. Producent rozszerza swoje innowacyjne rozwiązanie m.in. poprzez aktualizację oprogramowania Power-Up, dzięki której od lipca bieżącego roku z usługi może skorzystać prawie 15 000 klientów F-150 i Mustanga Mach-E rocznik 2021, a kolejne 35 000 jest w trakcie uruchamiania serwisu. Co ciekawe klienci Forda korzystający z BlueCruise przejechali już autostradami ponad 18 mln km w trybie jazdy autonomicznej, licząc od lipca 2021 roku.

Materiał sponsorowany przez Ford Polska
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne