Ford Fiesta Active już w Polsce. Sprawdź, ile kosztuje auto dla aktywnych mieszczuchów
Trzecia wersja nowego Forda Fiesty trafia do polskich salonów i poznajemy jej cenę. Jest znacznie droższa od zwykłej, ale też oferuje dużo więcej. Fiesta Active ma większy prześwit, dzięki któremu poradzi sobie na gorszych drogach.
22.08.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:53
Choć, jak wiadomo, nie o to w tym segmencie chodzi. Fiesta Active ma przede wszystkim wyglądać oryginalnie i tak jest dzięki dodatkowym nakładkom na nadkola i progi, większym kołom, wyższemu prześwitowi czy relingom dachowym, które, jak się okazuje, stanowią opcję kosztującą 800 zł.
W standardzie jest natomiast prześwit powiększy o 18 mm w stosunku do standardowego podwozia Fiesty, o 10 mm zwiększono też rozstaw kół, a także przestrojono charakterystykę zawieszenia, dostosowując je do podróży po gorszych drogach. Przednie amortyzatory mają hydrauliczne odbojniki, które przy maksymalnym ściśnięciu płynniej reagują na dobicia.
Fiesta Active oferuje trzy wybierane przez kierowcę tryby jazdy: Normal, Eco i Slippery. Ten ostatni dostosowuje ustawienia systemu ESC i kontroli trakcji w celu zwiększenia przyczepności i stabilności auta na śliskiej nawierzchni. Tryb ten zapewnia redukcję poślizgu kół w kierunku jazdy, w tym również podczas ruszania z miejsca na bardzo śliskiej nawierzchni.
Ile kosztuje nowy Ford Fiesta Active?
Cena bazowa tego modelu to 56 420 zł za wersję 1.0 o mocy 85 KM. Wyposażony w mocniejszy, 100-konny silnik kosztuje 60 470 zł. Dla porównania, Fiesta ST Line o sportowej stylistyce kosztuje z tą jednostką 59 170 zł w wersji 5-drzwiowej. Natomiast Fiesta Vignale została wyceniona na 67 270 zł. Zatem Fiesta Active jest nieco droższa od najbogatszych standardowych odmian tego modelu, natomiast sporo tańsza od Vignale.
Auto jest oferowane w dwóch konfiguracjach wyposażenia: Active 1 i Active 2. Różnica w cenie wynosi dokładnie 3000 zł, a w tej kwocie mieści się wyposażenie obejmujące:
- system monitorowania koncentracji kierowcy,
- system rozpoznawania znaków drogowych,
- tempomat,
- projekcyjne reflektory halogenowe,
- diodowe światła do jazdy dziennej,
- system SYNC 3 i nagłośnienie B&O Play,
- kolorowy komputer pokładowy,
- podsufitka w ciemnej tonacji,
- automatycznie sterowane wycieraczki z czujnikiem deszczu,
- welurowe dywaniki.
Dodając do tego niższe ceny niektórych opcji, wychodzi na to, że Fiesty Active nie opłaca się kupować w wersji podstawowej Active 1 – lepiej od razu wybrać Active 2.
Samochód jest dostępny w pięciu wersjach silnikowych, a poniżej znajdziecie ceny każdej z nich w specyfikacji Active 1:
- 1.0 EcoBoost (85 KM) – od 56 420 zł,
- 1.0 EcoBoost (100 KM) – od 60 470 zł,
- 1.0 EcoBoost (125 KM) – od 64 470 zł,
- 1.0 EcoBoost (140 KM) – od 66 870 zł,
- 1.5 TDCi (120 KM) – od 71 920 zł.
Spostrzegawczy czytelnicy zauważą, że w tej wersji Fiesty montowany jest silnik EcoBoost o mocy 85 KM. To nie błąd. Przypominam, że w zwykłej Fieście silnik o tej mocy występuje w wersji wolnossącej i ma pojemność 1,1 litra.
Automatyczna skrzynia biegów dostępna jest wyłącznie z benzynowym silnikiem o mocy 100 KM. Dopłata wynosi 7500 zł.