Używany Ford Escort MKV - typowe awarie i problemy

Samochody używaneFordUżywany Ford Escort MKV - typowe awarie i problemy11.11.2011 20:00
Ford Escort
Ford Escort
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Ford
Artur Kuśmierzak

Fordy produkowane w latach 90. nigdy nie cieszyły się dobrą opinią. My jednak nie daliśmy wiary stereotypom i sami postanowiliśmy sprawdzić czy negatywne opinie związane z tą marką mają swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości. W związku z tym wzięliśmy pod lupę Escorta MKV - kompaktowy model z tamtych lat.

Historia modeluPiąta generacja Escorta zadebiutowała dokładnie w 1990 roku. Dwa lata później samochód przeszedł delikatny lifting – zmieniono przede wszystkim zderzaki, przedni grill oraz kilka drobnych detali. W 1995 roku przeprowadzono kolejny facelifting. W 2000 roku zakończono produkcję Escorta, który został zastąpiony o wiele nowocześniejszą konstrukcją, czyli Focusem. Jako ciekawostkę warto odnotować fakt, że Escort oprócz Niemiec montowany był także w płońskiej fabryce Forda w Polsce.Silniki
  • R4 1,1 (54 KM)
  • R4 1,3 (60- 63 KM)
  • R4 1,4 (73 KM)
  • R4 1,6 (90 KM)

Benzynowe z wtryskiem:

  • R4 1,3 (60 KM)
  • R4 1,4 (71- 75 KM)
  • R4 1,6 (105- 108 KM)
  • R4 1,6 (90 KM)
  • R4 1,8 (103- 130 KM)
  • R4 2,0 (150 KM)
  • R4 2,0 (220 KM) wersja RS Cosworth

Diesle:

  • R4 1,8 (60 KM)
  • R4 1,8 TD (70- 90 KM)

Jeżeli chodzi o jednostki napędowe to z motorów benzynowych najmniej problemów sprawia 16-zaworowa jednostka 1,6 o mocy 90 KM. Należy jednak pamiętać, że osprzęt silników benzynowych w tej generacji Escorta bywa czasem zawodny. Uszkodzenie pompy paliwa, zużycie pierścieni tłokowych oraz uszczelniaczy na zaworach, wypalone gniazda zaworowe i uszczelki pod głowicą to typowe przypadłości tych jednostek napędowych.

Ford Escort
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Ford
Ford Escort

Warto też regularnie sprawdzać olej, którego z czasem może ubywać. Spośród diesli nie polecamy żadnego z wariantów. Jednym z powodów naszej negatywnej opinii o jednostkach wysokoprężnych są awarie pompy wtryskowej i zaworu niskich obrotów (silnik krokowy zawodzi także w wersjach benzynowych). Kolejny powód, dla którego powinno się unikać diesli to ogromne przebiegi egzemplarzy z tymi motorami, nawet rzędu 300 000 km.

Dane techniczne

Według powszechnie panującej opinii Ford Escort V generacji to konstrukcja dość awaryjna. Jak jest naprawdę? Najsłabszym punktem tego modelu jest zawieszenie, tu najczęściej dochodzi do uszkodzenia łączników stabilizatora, silentblocków przednich wahaczy, tulei wahaczy oraz ich sworzni, a także sprężyn. Remontując zawieszenie zalecamy stosowanie wyłącznie części oryginalnych, które i tak nie należą do drogich, a wytrzymują znacznie więcej niż słabo wykonane zamienniki.

W autach z początku produkcji nadwozie atakuje rdza, która pojawia się między innymi na tylnych błotnikach, dolnych krawędziach drzwi oraz progach. Korozję można znaleźć także na elementach podwozia, a zwłaszcza na podłużnicach. Alternatory również nie należą do przesadnie trwałych. Przed zakupem Escorta MKV warto też sprawdzić stan [photo position="inside"]119937[/photo]

Naszym zdaniem

Ford Escort MKV to przestronne auto oferujące szeroką gamę jednostek napędowych, niestety większość dostępnych na rynku egzemplarzy to auta w bardzo złym stanie technicznym między innymi za sprawą nieprofesjonalnie dokonywanych napraw przeprowadzanych jak najniższym kosztem. Usterek w tym modelu jest naprawdę dużo, ale dostępność części zamiennych jest bardzo szeroka i przystępna cenowo.

Mimo wysokiej awaryjności ceny najtańszych egzemplarzy Escorta MKV naprawdę zachęcają zwłaszcza młodych ludzi – takiego Forda kupimy już za około 2 000 zł. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie tego modelu radzimy się jednak dobrze zastanowić, bo jego eksploatacja z pewnością przysporzy nam sporo problemów. Kolekcjonerom polecamy natomiast kultową wersję RS Cosworth.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)