Ford E-Transit już w polskich salonach. Ile kosztuje dostawczak na prąd?

Elektryczny Ford Transit oficjalnie wjeżdża do Polski z bardzo zróżnicowaną ofertą. Klienci mogą wybierać spośród dwóch opcji elektrycznego napędu, trzech rodzajów nadwozia i wielu opcji wysokości, ładowności i rozstawu osi.

Ford E-Transit jest już dostępny dla polskich klientówFord E-Transit jest już dostępny dla polskich klientów
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Ford
Aleksander Ruciński

Segment aut dostawczych sukcesywnie wzbogaca się o kolejne modele z elektrycznym napędem. Jedną z najbardziej kompleksowych propozycji wydaje się Ford E-Transit, który daje swoim klientom niemal nieograniczone możliwości dostosowania do własnych potrzeb.

Zaczynając od samych silników, do wyboru jest opcja 184- oraz 269-konna. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 430 Nm i jest przekazywany wyłącznie na tylne koła. Różnic nie ma też w pojemności akumulatora - 69 kWh ma pozwolić na przejechanie maksymalnie 308 km na jednym ładowaniu. Zasięg będzie jednak mocno zależny od wybranej wersji.

A tych jest co niemiara — klient może bowiem zdecydować się na jeden z trzech rodzajów nadwozia: van, van brygadowy i podwozie z pojedynczą kabiną. W vanie do wyboru są dwie wersje różniące się DMC - 3500 kg lub 4250 kg, dwie wysokości dachu i trzy opcje rozstawu osi: L2 (średni), L3 (długi) oraz L4 (długi – wydłużone nadwozie).

Ford E-Transit - ceny minimalne poszczególnych wersji:

  • Podwozie z kabiną 350 L3 184 KM — od 223 570 zł netto
  • Van 350 L2 184 KM — od 230 575 zł netto
  • Van Brygadowy 425 L3 — od 242 460 zł netto

W przypadku vana brygadowego jesteśmy skazani na wyższą DMC, rozstaw osi L3, a wyboru można dokonać jedynie w kwestii wysokości dachu. W podwoziu z pojedynczą kabiną z kolei nie wybierzemy wysokości, ale za to ładowność i rozstaw osi (L3 lub L4).

Jak widać, elektryczna alternatywa nie jest przesadnie tania. Z drugiej jednak strony możliwości przewozowe jak na auto zasilane prądem są całkiem spore. Ładowność w topowym wydaniu 425 L4H3 wynosi bowiem 1470 kg.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne