Fiat Panda nie wybiera się na emeryturę. Wiemy, jak długo pozostanie w produkcji

Obecna, trzecia generacja Fiata Pandy jest z nami od 2011 roku. Nie wybiera się jednak na emeryturę. Włosi zamierzają produkować ją co najmniej do 2026 roku.

Cross to jedno z ciekawszych wydań PandyCross to jedno z ciekawszych wydań Pandy
Źródło zdjęć: © fot. Filip Buliński
Aleksander Ruciński

Panda to mały, tani i prosty samochód, który cieszy się sporym wzięciem w Europie, a w szczególności w rodzimych Włoszech. Klientom nie przeszkadzają braki w wyposażeniu czy spory staż konstrukcji. Jak donosi agencja Reuters, Fiat zamierza wycisnąć z niej wszystko, co możliwe.

Świadczą o tym informacje ujawnione przez związki zawodowe fabryki w Pomigliano — tej samej, która właśnie rozpoczyna produkcję Alfy Romeo Tonale. Jak się okazuje, znacznie starsza, prostsza i tańsza Panda będzie wytwarzana tam regularnie co najmniej do 2026 roku.

Biorąc pod uwagę współczesne trendy, skupiające się na rozwoju elektromobilności i crossoverów, jest to bardzo dobra wiadomość. Segment tanich, miejskich pojazdów spalinowych przetrwa bowiem kolejnych kilka lat.

W zależności od rynku i specyfikacji Pandę można kupić z benzynowym silnikiem 1.2 69 KM i fabryczną instalacją LPG, benzynowym 1.0 70 KM z miękką hybrydą, a także z silnikiem 0.9 TwinAir 85 KM i napędem na cztery koła. W Polsce najtańszym wydaniem jest miękka hybryda startująca z poziomu 49 700 zł.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯