Fiat Panda nie wybiera się na emeryturę. Wiemy, jak długo pozostanie w produkcji

Obecna, trzecia generacja Fiata Pandy jest z nami od 2011 roku. Nie wybiera się jednak na emeryturę. Włosi zamierzają produkować ją co najmniej do 2026 roku.

Cross to jedno z ciekawszych wydań PandyCross to jedno z ciekawszych wydań Pandy
Źródło zdjęć: © fot. Filip Buliński
Aleksander Ruciński

Panda to mały, tani i prosty samochód, który cieszy się sporym wzięciem w Europie, a w szczególności w rodzimych Włoszech. Klientom nie przeszkadzają braki w wyposażeniu czy spory staż konstrukcji. Jak donosi agencja Reuters, Fiat zamierza wycisnąć z niej wszystko, co możliwe.

Świadczą o tym informacje ujawnione przez związki zawodowe fabryki w Pomigliano — tej samej, która właśnie rozpoczyna produkcję Alfy Romeo Tonale. Jak się okazuje, znacznie starsza, prostsza i tańsza Panda będzie wytwarzana tam regularnie co najmniej do 2026 roku.

Biorąc pod uwagę współczesne trendy, skupiające się na rozwoju elektromobilności i crossoverów, jest to bardzo dobra wiadomość. Segment tanich, miejskich pojazdów spalinowych przetrwa bowiem kolejnych kilka lat.

W zależności od rynku i specyfikacji Pandę można kupić z benzynowym silnikiem 1.2 69 KM i fabryczną instalacją LPG, benzynowym 1.0 70 KM z miękką hybrydą, a także z silnikiem 0.9 TwinAir 85 KM i napędem na cztery koła. W Polsce najtańszym wydaniem jest miękka hybryda startująca z poziomu 49 700 zł.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony