Fiat 500 i Panda debiutują jako miękkie hybrydy. Wykorzystują nowy silnik 1.0 FireFly

Fiat wzorem konkurencji postanowił uczynić swoją gamę bardziej ekologiczną. Zaczął od popularnej "Pięćsetki" i Pandy, które teraz będą dostępne także w odmianie Hybrid. Jako bazę wykorzystano nowy silnik o pojemności 1 litra.

Dwa niemłode już modele zyskały zupełnie nowy napęd.
Dwa niemłode już modele zyskały zupełnie nowy napęd.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

09.01.2020 | aktual.: 22.03.2023 16:46

Choć napis "Hybrid" na tylnej klapie wygląda okazale, zastosowano go nieco na wyrost. W rzeczywistości bowiem nie znajdziemy tu klasycznego połączenia motoru spalinowego z elektrycznym, które owocowałoby znaczącymi wzrostami mocy i osiągów. Nowy benzyniak współpracuje z niewielkim generatorem BSG zintegrowanym z rozrusznikiem i litowo-jonową baterią o pojemności 11 Ah.

Fiat twierdzi, że dzięki takiemu rozwiązaniu udało się obniżyć średnią emisję spalin o 20 proc. w modelu 500 i aż o 30 proc. w przypadku Pandy Cross. Nowy silnik ma zapewniać niezłą dynamikę i niskie spalanie pozytywnie wyróżniając się na tle stosowanego dotychczas motoru 1,2 o mocy 69 KM, który to pozostaje w ofercie.

System miękkiej hybrydy będzie odciążał jednostkę spalinową podczas jazdy ze stałą prędkością czy przy dojeżdżaniu do świateł. Dzięki zintegrowaniu z rozrusznikiem zapewni też bardziej płynną i szybszą pracę systemu start/stop. Energia magazynowa w bateriach będzie odzyskiwania podczas hamowania silnikiem, a następnie w razie potrzeby wykorzystywana, by zapewnić lepsze osiągi, czy zastąpić silnik spalinowy przy niższym obciążeniu.

Obraz
© mat. prasowe

Wraz z nowym silnikiem i miękką hybrydą debiutuje także 6-biegowa, manualna przekładnia, która jest kolejnym elementem przyczyniającym się do poprawy ekonomii i obniżenia emisji spalin.

Fiat nie byłby sobą. gdyby nie podkreślił tych wszystkich zmian odpowiednimi dodatkami. Klienci decydujący się na wersję hybrid będą mogli wybrać lakier Dewdrop Green oraz tapicerkę stworzoną z plastikowych odpadów.

Nie wiemy, kiedy hybrydowe Fiaty pojawią się w salonach, ani ile będą kosztować. Powinno się to zmienić w ciągu najbliższych miesięcy.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/14]
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)