FIA zatwierdziła zmiany w regulaminie F1
09.12.2011 21:00, aktual.: 07.10.2022 18:42
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Międzynarodowa Federacja Samochodowa, która ustala zasady, w myśl których odbywają się wyścigi królowej sportów motorowych, uchwaliła kilka zmian w regulaminie technicznym oraz w regulaminie sportowym Formuły 1. Zobaczmy co nowego czeka kierowców i widzów w sezonie 2012.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa, która ustala zasady, w myśl których odbywają się wyścigi królowej sportów motorowych, uchwaliła kilka zmian w regulaminie technicznym oraz w regulaminie sportowym Formuły 1. Zobaczmy co nowego czeka kierowców i widzów w sezonie 2012.
Podczas spotkania, na którym ustalono oficjalny kalendarz na przyszły sezon, przedyskutowano także kilka poprawek do regulaminów.
Zmiany w Regulaminie Technicznym F1:
- wszystkie ustawienia i parametry kontrolne standardowego ECU (centralnej jednostki sterującej), które były poprzednio zawarte w Dyrektywie Technicznej, są teraz zawarte w odpowiednich częściach Regulaminu Technicznego;
- układ końcówek wydechów jest teraz uregulowany, aby zapewnić, że efekt aerodynamiczny uzyskiwany poprzez gazy wydechowe jest utrzymywany na absolutnie minimalnym poziomie; - ta zmiana całkowicie eliminuje możliwość korzystania z tzw. dmuchanych dyfuzorów
- przewidziane są lepsze oznaczenia przełączników bezpieczeństwa używanych przez marszali;
- boczne struktury zderzeniowe będą teraz musiały przejść kolejny (w górę) test zderzeniowy; - kwestie bezpieczeństwa
Zmiany w Regulaminie Sportowym F1:
- bolidy nie mogą teraz brać udziału w przedsezonowych testach bez przejścia wszystkich testów zderzeniowych; - zapewne ze względów bezpieczeństwa
- zostanie wprowadzony maksymalny czas trwania wyścigu, który wyniesie 4 godziny, aby uniknąć sytuacji, w której przedłużające się zawieszenie wyścigu przedłużyłoby go nawet do 8 godzin, gdyby nie było uregulowane;
- zanim samochód bezpieczeństwa zjedzie do boksów, wszystkie zdublowane bolidy, będą mogły oddublować się i dołączyć do stawki na jej końcu, zapewniając czysty restart i nie blokując ścigającej się czołówki; - dzięki temu będzie możliwe uniknięcie zamieszania, a kierowcy, których od lidera oddzielają maruderzy, będą mieli większe szanse na odrobienie strat
- bolidy, które znajdowały się na alei serwisowej podczas zawieszenia wyścigu, będą teraz mogły dołączyć do stawki, na pozycji, w której znajdowali się podczas zawieszenia wyścigu;
- kierowcy nie mogą teraz bez wyraźnego powodu opuścić toru, np. ściąć szykany na okrążeniu zapoznawczym czy na zjazdowych okrążeniach, aby zaoszczędzić paliwo;
- kierowcy nie będą mogli teraz powrócić na linię wyścigową, po tym, gdy z niej zjechali, aby jej obronić; - to najciekawsza zmiana w regulaminie, ciekawe jak będzie wyglądała obrona pozycji, do tej pory można było raz zmienić tor jazdy i powrócić na linię wyścigową, nowa zasada powinna jeszcze bardziej ułatwić wyprzedzanie i utrudnić obronę pozycji
- jeden trzydniowy test odbędzie się w trakcie sezonu, podczas gdy poprzednio nie było żadnego;
- wszystkie decyzje stewardów, które nie podlegają apelacji znajdują się teraz w jednym miejscu, zamiast w różnych miejscach regulaminu;
- wszystkie opony przypisane dla kierowcy mogą być teraz używane podczas pierwszego dnia treningów; poprzednio tylko trzy zestawy były dozwolone;
Zmiany obowiązują od początku sezonu 2012, miejmy nadzieję, że uatrakcyjnią widowisko i z pewnością podniosą poziom bezpieczeństwa.