Roma w szczegółach. Ferrari pochwaliło się kolejnymi detalami technicznymi

Ferrari zrobiło nam przedświąteczny prezent, publikując więcej szczegółów dotyczących swojego najnowszego dzieła, jakim jest Roma. Choć auto bazuje na modelu Portofino, znacząco się od niego różni. Okazuje się, że Roma jest równie wyrafinowana i komfortowa, ale kiedy będzie trzeba, pokaże też pazur.

Ferrari Roma wygląda zjawiskowo i tak też powinno jeździć.Ferrari Roma wygląda zjawiskowo i tak też powinno jeździć.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Roma to Gran Turismo stworzone głównie z myślą o szybkiej i komfortowej jeździe na długich trasach. Luksusowo-sportowe usposobienie nie oznacza jednak, że nowe Ferrari jest pozbawione charakteru tej marki. W końcu pod maską pracuje 3,9-litrowe, doładowane V8 generujące 620 KM mocy i 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie samo jak w kabriolecie Portofino, na którym Roma bazuje. Obydwa modele różnią się jednak od siebie czymś więcej niż tylko dachem.

Po pierwsze skrzynia biegów. Roma otrzyma przekładnię zaprojektowaną z myślą o modelu SF90 - pierwszej hybrydzie plug-in Ferrari. Z tą różnicą, że ta wykorzystywana w Romie będzie mieć dłuższe przełożenia i wsteczny bieg. W SF90 za cofanie odpowiada bowiem silnik elektryczny. Dlaczego Włosi zdecydowali się akurat na tę skrzynię? Z powodu niskiej masy - o 6 kg niższej niż w przypadku 7-biegowej przekładni stosowanej w Portofino

Official Ferrari Roma Film

Inny będzie też układ wydechowy. Inżynierowie z Maranello przeprojektowali geometrię wydechów, co ma sprawić, że Roma będzie uwalniała dźwięk włoskiego V8 bardziej zdecydowanie i głośniej niż Portofino, co sugeruje więcej sportowego charakteru. Jego potwierdzenie stanowi również pięciostopniowa tarcza Manettino z trybami jazdy do wyboru. W modelu Roma znajdziecie również ekstremalny tryb Race, który w parze z dyferencjałem o ograniczonym uślizgu i systemem Ferrari Dynamic Enhancer pozwoli na efektowne, boczne poślizgi, gdy znudzi się nam już spokojna i komfortowa jazda.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Choć aerodynamika nadwozia nie jest aż tak dopracowana, jak w typowo torowych konstrukcjach, Włosi postawili na kilka sprytnych sztuczek, takich jak chociażby ruchome elementy w przednim zderzaku, czy tylne skrzydło, które oferuje aż trzy pozycje do wyboru. Dzięki takim detalom przy wyższych prędkościach Roma generuje o 95 kg więcej docisku niż Portofino.

Warto wspomnieć również o wnętrzu, które zgodnie z najnowszą modą wyposażono w liczne ekrany dotykowe. Jeden zamontowano nawet tuż przed pasażerem. Najważniejszym elementem są tu jednak zakrzywione cyfrowe wskaźniki o przekątnej aż 16-cali, które po przekręceniu kluczyka mają witać kierowcę imponującą iluminacją, będącą zapowiedzią kolejnej przygody na torze lub w długiej trasie. Niezależnie od wyboru, Roma nie powinna zawieść oczekiwań.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Exlantix – nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix – nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Pojechał do warsztatu. Na miejscu pojawiła się policja
Pojechał do warsztatu. Na miejscu pojawiła się policja
Policjanci wyjęli alkomaty i się zdziwili. To się nazywa kumulacja
Policjanci wyjęli alkomaty i się zdziwili. To się nazywa kumulacja
Chińczycy ogrywają UE. Kolejna marka musiała im zapłacić
Chińczycy ogrywają UE. Kolejna marka musiała im zapłacić
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Tak, to jest auto włoskiej policji. W Polsce mogą tylko pomarzyć
Tak, to jest auto włoskiej policji. W Polsce mogą tylko pomarzyć
Błąd parkowania z automatyczną skrzynią biegów, który może zaskoczyć
Błąd parkowania z automatyczną skrzynią biegów, który może zaskoczyć
Ekspresówka jest jak nowa. Po prawie 20 latach wymienili nawierzchnię
Ekspresówka jest jak nowa. Po prawie 20 latach wymienili nawierzchnię
Akcja policji w całym kraju. 5 tys. funkcjonariuszy ruszy na drogi
Akcja policji w całym kraju. 5 tys. funkcjonariuszy ruszy na drogi
Policja mówi o oponach. Poważne problemy tych, co nie zmieniają
Policja mówi o oponach. Poważne problemy tych, co nie zmieniają
Czwórka to zły znak. Trzeba kupić nowe opony
Czwórka to zły znak. Trzeba kupić nowe opony
Trzy pasy w jedną stronę. Otwarto nowy odcinek ważnej drogi
Trzy pasy w jedną stronę. Otwarto nowy odcinek ważnej drogi