Ferrari 812 Superfast (2017) - poznaliśmy następcę F12berlinetty

Ferrari bez wątpienia dotychczas mogło pochwalić się jednymi z najpiękniejszych gran turismo na rynku. 599 GTB Fiorano było klasą samą w sobie. F12berlinetta było mniej stonowane, ale wciąż zachwycało kształtami. Czy nowe GT z Włoch podtrzymuje tę tradycję?

Nowe 812 Superfast dysponuje najmocniejszym silnikiem, jaki pojawił się w produkcyjnym samochodzie Ferrari. Pod jego maską siedzi V12 o pojemności 6,5 l. Wolnossący (tak, dobrze widzicie, nie będzie tu turbo) silnik generuje 800 KM przy 8500 rpm oraz 718 Nm przy 7000 rpm.Nowe 812 Superfast dysponuje najmocniejszym silnikiem, jaki pojawił się w produkcyjnym samochodzie Ferrari. Pod jego maską siedzi V12 o pojemności 6,5 l. Wolnossący (tak, dobrze widzicie, nie będzie tu turbo) silnik generuje 800 KM przy 8500 rpm oraz 718 Nm przy 7000 rpm.
Mariusz Zmysłowski
Widlastą dwunastkę sparowano z ulepszonym automatem o siedmiu przełożeniach. Dwusprzęgłówka zapewnia wyjątkowe osiągi. Nowe Ferrari rozpędza się do 100 km/h w 2,9 s. Prędkość maksymalna tego GT to 340 km/h. To parametry identyczne z nieco słabszym, ale lżejszym F12tdf.
Widlastą dwunastkę sparowano z ulepszonym automatem o siedmiu przełożeniach. Dwusprzęgłówka zapewnia wyjątkowe osiągi. Nowe Ferrari rozpędza się do 100 km/h w 2,9 s. Prędkość maksymalna tego GT to 340 km/h. To parametry identyczne z nieco słabszym, ale lżejszym F12tdf.
Ferrari zastosowało w 812 Superfast tzw. Virtual Short Wheelbase, czyli nic innego, jak system skrętnych kół tylnych.
Ferrari zastosowało w 812 Superfast tzw. Virtual Short Wheelbase, czyli nic innego, jak system skrętnych kół tylnych.
Nowe Ferrari 812 Superfast jest bez wątpienia spektakularne. Jednak czy jest równie piękne, jak poprzednicy? Sam jestem przeciwnikiem stosowania porównań typu "przód z McLarena, tył z Lamborghini - nuda", jednak w tym przypadku zadziwiająco dużo widać amerykańskich naleciałości. 812 Superfast ma w sobie sporo z Corvette i nieco z Vipera. Czy Włosi nie powinni wrócić do bliższej współpracy z Pininfariną?
Nowe Ferrari 812 Superfast jest bez wątpienia spektakularne. Jednak czy jest równie piękne, jak poprzednicy? Sam jestem przeciwnikiem stosowania porównań typu "przód z McLarena, tył z Lamborghini - nuda", jednak w tym przypadku zadziwiająco dużo widać amerykańskich naleciałości. 812 Superfast ma w sobie sporo z Corvette i nieco z Vipera. Czy Włosi nie powinni wrócić do bliższej współpracy z Pininfariną?
Obraz
Obraz
Wybrane dla Ciebie
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇