Ferrari 812 Superfast (2017) - poznaliśmy następcę F12berlinetty

Ferrari bez wątpienia dotychczas mogło pochwalić się jednymi z najpiękniejszych gran turismo na rynku. 599 GTB Fiorano było klasą samą w sobie. F12berlinetta było mniej stonowane, ale wciąż zachwycało kształtami. Czy nowe GT z Włoch podtrzymuje tę tradycję?

Nowe 812 Superfast dysponuje najmocniejszym silnikiem, jaki pojawił się w produkcyjnym samochodzie Ferrari. Pod jego maską siedzi V12 o pojemności 6,5 l. Wolnossący (tak, dobrze widzicie, nie będzie tu turbo) silnik generuje 800 KM przy 8500 rpm oraz 718 Nm przy 7000 rpm.Nowe 812 Superfast dysponuje najmocniejszym silnikiem, jaki pojawił się w produkcyjnym samochodzie Ferrari. Pod jego maską siedzi V12 o pojemności 6,5 l. Wolnossący (tak, dobrze widzicie, nie będzie tu turbo) silnik generuje 800 KM przy 8500 rpm oraz 718 Nm przy 7000 rpm.
Mariusz Zmysłowski
Widlastą dwunastkę sparowano z ulepszonym automatem o siedmiu przełożeniach. Dwusprzęgłówka zapewnia wyjątkowe osiągi. Nowe Ferrari rozpędza się do 100 km/h w 2,9 s. Prędkość maksymalna tego GT to 340 km/h. To parametry identyczne z nieco słabszym, ale lżejszym F12tdf.
Widlastą dwunastkę sparowano z ulepszonym automatem o siedmiu przełożeniach. Dwusprzęgłówka zapewnia wyjątkowe osiągi. Nowe Ferrari rozpędza się do 100 km/h w 2,9 s. Prędkość maksymalna tego GT to 340 km/h. To parametry identyczne z nieco słabszym, ale lżejszym F12tdf.
Ferrari zastosowało w 812 Superfast tzw. Virtual Short Wheelbase, czyli nic innego, jak system skrętnych kół tylnych.
Ferrari zastosowało w 812 Superfast tzw. Virtual Short Wheelbase, czyli nic innego, jak system skrętnych kół tylnych.
Nowe Ferrari 812 Superfast jest bez wątpienia spektakularne. Jednak czy jest równie piękne, jak poprzednicy? Sam jestem przeciwnikiem stosowania porównań typu "przód z McLarena, tył z Lamborghini - nuda", jednak w tym przypadku zadziwiająco dużo widać amerykańskich naleciałości. 812 Superfast ma w sobie sporo z Corvette i nieco z Vipera. Czy Włosi nie powinni wrócić do bliższej współpracy z Pininfariną?
Nowe Ferrari 812 Superfast jest bez wątpienia spektakularne. Jednak czy jest równie piękne, jak poprzednicy? Sam jestem przeciwnikiem stosowania porównań typu "przód z McLarena, tył z Lamborghini - nuda", jednak w tym przypadku zadziwiająco dużo widać amerykańskich naleciałości. 812 Superfast ma w sobie sporo z Corvette i nieco z Vipera. Czy Włosi nie powinni wrócić do bliższej współpracy z Pininfariną?
Obraz
Obraz
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł