Elektryki pod lupą mechaników. Czy są mniej awaryjne?

W serwisach samochodowych pojawia się coraz więcej samochodów elektrycznych, co wymaga od właścicieli warsztatów odpowiedniego przygotowania i zaopatrzenia punktu napraw w specjalistyczny sprzęt. Elektroentuzjaści i elektropesymiści ścierają się na argumenty związane z ich awaryjnością. Tymczasem eksperci sieci serwisowej Q Service Castrol są już w stanie wskazać, które z podzespołów psują się rzadziej niż w przypadku samochodów z napędem spalinowym.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Coraz więcej pojazdów elektrycznych pojawiających się na drogach, trafia również do serwisów samochodowych w celu napraw i regularnych przeglądów. Pojawiają się już pierwsze wnioski ekspertów o tym, jakich awarii w przypadku tych aut jest najmniej.

Najrzadsze awarie w elektrykach

Jedną z najmniej spotykanych awarii w pojeździe elektrycznym jest usterka silnika. Szacuje się, że ich trwałość jest dwukrotnie wyższa niż przeciętnego alternatora w pojeździe spalinowym. W silnikach elektrycznych najczęściej zużywają się łożyska oraz rdzeń wirnika. Zdarza się również, że awarii ulega stojan.

Innym z elementów pojazdu elektrycznego, który rzadko ulega awarii, jest jego układ hamulcowy. Jak wskazuje ekspert sieci Q Service Castrol, ze względu na to, że jest eksploatowany w najmniejszym stopniu, generuje małą ilość niepożądanych problemów.

- Elementy układu hamulcowego są jednymi z najrzadziej wymienianych części w elektrykach. Głównie ze względu na to, że kierowca powinien hamować przede wszystkim silnikiem, a sam układ wykorzystywać w końcowej fazie zatrzymywania pojazdu. Dobrym rozwiązaniem jest regularny przegląd i konserwacja auta, aby minimalizować ryzyko pojawienia się nagłych problemów – stwierdza Michał Surowiński, właściciel warsztatu Q SERVICE CASTROL AUTO-BODO M.M.K Michał Surowiński w Łodzi.

Czy akumulator w elektryku może się zepsuć? Ekspert wyjaśnia

Akumulator jest jednym z najważniejszych elementów samochodu elektrycznego. Nasuwa się pytanie, czy może on ulec awarii. Wszystko zależy od właściwego eksploatowania oraz dbania o pojazd. W przypadku konieczności wymiany akumulatora w elektryku, eksperci radzą, by pamiętać o zgłaszaniu oraz wykonywaniu testów w specjalistycznym warsztacie. Co więcej, nowy akumulator wymaga odpowiedniego zaprogramowania. W ten sposób kierowca uniknie sytuacji, w której jego pojazd przestanie właściwie działać po rutynowej wizycie w serwisie samochodowym.

- Do wymiany i właściwego programowania akumulatora w elektryku niezbędna jest wiedza techniczna mechanika i jego wsparcie w specjalistycznym warsztacie samochodowym. Serwisy korzystają z najnowszych technologii po to, by odpowiednio dostosować akumulator w pojeździe i zapewnić pełną funkcjonalność systemu zasilania w samochodzie – radzi Michał Surowiński.

Artykuł sponsorowany przez Q Service Castrol

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów