Elektryczne alfy romeo, fiaty, citroëny, ople, jeepy. Stellantis odchodzi od spalin. Znamy datę

Grupa Stellantis zaprezentowała cele, jakie chce osiągnąć w najbliższych latach. Jest to o tyle ważne, że koncern ma w swoim portfolio kluczowe marki dla europejskiej czy amerykańskiej motoryzacji. Oto jak niedługo będą wyglądać drogi.

Tak będzie wyglądał pierwszy elektryczny JeepTak będzie wyglądał pierwszy elektryczny Jeep
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Każde auto, opuszczające europejski salon marki należącej do koncernu Stellantis, będzie elektryczne już w 2030 roku. Oznacza to, że w pełni elektryczne staną się: Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS. Automobiles, Fiat, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot oraz Vauxhall. Co drugie auto Stellantis sprzedawane w Stanach Zjednoczonych ma być ładowane — dotyczy to marek Chrysler, Dodge, Jeep czy RAM.

To oznacza, że do 2030 roku w całym koncernie pojawi się 75 nowych, elektrycznych modeli. Rocznie ma być sprzedawane aż 5 mln elektryków. Obecnie firma szykuje się do zaplanowanej na początek 2023 roku premiery pierwszego zasilanego wyłącznie prądem modelu Jeepa. Później pojawi się pick-up RAM 1500 BEV.

To wszystko po to, by zmniejszyć emisję dwutlenku węgla. Do 2030 roku uda się ją ograniczyć o połowę, a całkowicie ma być zatrzymana w 2038 roku.

No dobrze, ale jak Carlos Tavares chce tego wszystkiego dokonać? Cóż, w przyszłości mają pojawić się cztery platformy elektryczne – mała, średnia, duża oraz roboczo nazwana "rama" do aut dostawczych. W zależności od specyfikacji mówimy tu o zasięgu od 500 do 800 km.

Jak donosi magazyn "Autocar", Tavares powiedział, że "jeśli napotkamy jakiś problem, to nie będzie to kwestia współdzielenia rozwiązań technicznych. Myślę, że zagadnienia będą wynikać z braku wyobraźni studia opiekującego się marką".

Co więcej, Stellantis nie rezygnuje z technologii wodorowej. Ta trafi jednak do dużych samochodów dostawczych, w pierwszej kolejności w Stanach Zjednoczonych i to już w 2025 roku. Później będą to pojazdy ciężarowe.

Wszystko po to, by do 2030 roku podwoić przychody netto i utrzymać dwucyfrową marżę skorygowanego zysku operacyjnego.

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień