Edo Competition 911 GT2 R
Niemiecki tuner Edo po raz kolejny postanowił zająć się Porsche. Tym razem modyfikacje te opierały się na Porsche 996 GT2. 911(bo ona stała się modelem wyjściowym) dostało nieźle po... tyle, a to dlatego, że teraz jeździ dużo lepiej, wygląda bardziej sportowo i ogólnie sprawia wrażenie gotowego do stawienia się w wyścigach.
18.09.2007 | aktual.: 02.10.2022 13:21
Niemiecki tuner Edo po raz kolejny postanowił zająć się Porsche. Tym razem modyfikacje te opierały się na Porsche 996 GT2. 911(bo ona stała się modelem wyjściowym) dostało nieźle po... tyle, a to dlatego, że teraz jeździ dużo lepiej, wygląda bardziej sportowo i ogólnie sprawia wrażenie gotowego do stawienia się w wyścigach.
Porsche od Edo otrzymało m.in. nowe, większe hamulce, w pełni regulowane, sportowe zawieszenie, zmodyfikowany silnik, skrzynię biegów i układ wydechowy. Oczywiście firma nie zapomniała dodać nowego zestawu zderzaków/progów/spojlerów w celu zwiększenia aerodynamiki. Na 18 calowe felgi nałożono opony Michelin Pilot w rozmiarach 235/45-18 z przodu i 335/30-18 z tyłu.
System aerodynamiczny ponoć w całości powstał z włókna węglowego(tak przynajmniej twierdzi tuner-Edo). Składa się na niego nowa przednia klapa z dolotami powietrza, kanały chłodzące hamulce, szersze "błotniki", nowy spoiler, oraz gdzieniegdzie znajdujące się wstawki z siatki. Całość moim zdaniem prezentuje się rewelacyjnie, Porsche aż się prosi, aby do niego wsiąść i głębiej wcisnąć pedał gazu.
Edo Competition 911 GT2 R napędzają 542KM, od 0-100km/h przyspiesza w ciągu 3,8 sekundy, natomiast prędkość 200km/h ujrzymy już po 11 sekundach. Maksymalnie można z niego wycisnąć 330km/h. Robi wrażenie, no nie?
Źródło: autoreview