WAŻNE
TERAZ

Czarne chmury nad Wąsikiem i Kamińskim. Jest ruch prokuratury

Dziwna zaślepka na aucie. Kierowca powinien ją znaleźć raz-dwa

Zaślepki w zderzaku obecne są praktycznie we wszystkich samochodach. Choć większość kierowców wolałaby, aby "wykorzystanie" ukrytego pod zaślepką elementu nie było konieczne, czasami może okazać się niezbędne. Na przykład, gdy ktoś potrzebuje naszej pomocy na drodze.

Zaślepka w zderzaku
Zaślepka w zderzaku
Źródło zdjęć: © Autokult

Zaślepki te znajdują się zarówno na przednim, jak i tylnym zderzaku samochodu. Ich kształt może być różny — zazwyczaj są okrągłe lub kwadratowe, ale wszystko zależy od konkretnego modelu pojazdu. Pod zaślepką znajduje się gwint, do którego wkręcane jest ucho do holowania. Jest to element, który jest częścią zestawu fabrycznych narzędzi dostarczanych wraz z samochodem. Dzięki niemu możliwe jest bezpieczne i prawidłowe przymocowanie linki do holowania lub linii wciągającej pojazd na lawetę.

Aby dostać się do tego gwintu, trzeba delikatnie podważyć zaślepkę. Można to zrobić za pomocą płaskiego śrubokręta lub grotu kluczyka do samochodu, który należy wsadzić w wyżłobione miejsce. Zaślepka jest zazwyczaj zabezpieczona plastikowym paskiem, aby po otwarciu jej nie zgubić. Wkręcając ucho do holowania, należy mocno je dokręcić.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Benzyna E5 vs. E10 - bez panikowania oraz propagandy

Warto zauważyć, że niektóre ucha do holowania mogą być krótsze, inne zaś dłuższe. Wynika to z konstrukcji danego samochodu, ponieważ gwint wpuszczony jest w belkę. Niektórzy producenci, zamiast zaślepki i gwintu na ucho, "integrują" je od razu z belką i wyprowadzają w widoczne miejsce.

Choć dla osób, które interesują się motoryzacją, informacja ta może wydawać się oczywista, dla tych, którzy używają swojego pojazdu jedynie do celów transportowych, może to być nowość. Nawet jeśli informacja o zastosowaniu ucha do holowania znajduje się w instrukcji obsługi samochodu, lepiej jest wiedzieć o tym z góry, gdzie i czego szukać, niż tracić czas na przeglądanie stron "księgi".

Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?