Dziedzic Fiata chce kupić Formułę 1! 

Fundusz inwestycyjny Exor, który jest kontrolowany przez rodzinę Agnelli oraz Johna Elkanna, dziedzica fortuny Fiata, wraz z koncernem medialnym News Corp. rozważają przejęcie Formuły 1. Co na to Bernie Ecclestone?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Fundusz inwestycyjny Exor, który jest kontrolowany przez rodzinę Agnelli oraz Johna Elkanna, dziedzica fortuny Fiata, wraz z koncernem medialnym News Corp. rozważają przejęcie Formuły 1. Co na to Bernie Ecclestone?

John Elkann jest wnukiem Gianniego Angellego, który w połowie XIX wieku przejął udziały Fiata i rozwinął firmę, zarządzając jednocześnie klubem Juventus Turyn.

35-letni spadkobierca tej fortuny, John Elkann, w zeszłym roku objął funkcję dyrektora Fiata oraz kierownika funduszu inwestycyjnego Exor, który jest jednocześnie firmą zarządzającą włoskim koncernem motoryzacyjnym, w skład którego wchodzą: Fiat, Maserati, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari, a także udziały w Chryslerze, a co za tym idzie - kolejne marki, jak Jeep, Dodge czy Ram.

Montezemolo, Marchionne, Elkann
Montezemolo, Marchionne, Elkann

Elkann ogłosił właśnie, że chce rozpocząć negocjacje w sprawie odkupienia udziałów w Formule 1 i przejęcia kontroli nad królową sportów motorowych. Obecnie F1 jest własnością funduszu inwestycyjnego CVC, banku Morgan Stanley oraz rodzinnej firmy wieloletniego szefa tej serii, Berniego Ecclestone'a.

Dziedzic rodziny Agnellich zaproponował współpracę synowi Ruperta Murdocha, Jamesowi Murdochowi, który już niebawem przejmie władzę w jednym z największych na świecie konglomeratów medialnych News Corporation.

W skład medialnego imperium wchodzą m.in. takie gazety, jak: The Daily Telegraph, The Sunday Times, The Sun, The Times, kluby sportowe jak LA Lakers, NY Knicks, NY Rangers, telewizje kablowe Fox News, serwisy internetowe MySpace, News.com. Zyski tej firmy wynoszą około 2,5 miliarda dolarów rocznie.

Obaj panowie chcą znaleźć dodatkowych inwestorów z Bahrajnu, Chin lub Abu Zabi, gdzie Formuła 1 cieszy się coraz większą popularnością.

Fundusz CVC pięć lat temu odkupił Formułę 1 za 1,6 miliarda funtów, jego dyrektor, Bernie Ecclestone, cały czas mówi o tym, że F1 nie jest na sprzedaż. Jeżeli jednak znalazłby się ktoś, kto mógłby zaoferować dużo więcej pieniędzy, niż firma jest warta, wówczas, jak twierdzi Ecclestone, na pewno wraz z pozostałymi udziałowcami rozważyłby taką propozycję.

Obraz

Ecclestone dziwi się temu, że tak duża firma jak News Corp. potrzebuje partnera w tym przedsięwzięciu. Inicjatywa odkupienia F1 wychodzi jednak podobno ze strony Johna Elkanna. Jedną z marek kontrolowanych przez 35-latka jest Ferrari.

Włoski producent sportowych samochodów i najbardziej znany zespół Formuły 1 nie krył zdziwienia tą decyzją. Ferrari poinformowało media o tym, że nie jest zaangażowane w tę inicjatywę, a jedyne, na czym zależy stajni z Maranello, to stabilność i rozwój F1.

Jak dotychczas cała sprawa toczy się na łamach prasy. Ciekawe, kiedy Exor wraz z News Corp. przedstawią obecnym właścicielom F1 konkretną propozycję i czy będzie ona ujawniona do wiadomości mediów.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej