Dwusuwowe nowości Yamahy: YZ85, YZ125 i YZ250
Po 12 miesiącach od wprowadzenia na rynek czterosuwowych modeli YZ450F i YZ250F, ma miejsce inauguracja nowych, dwusuwowych motocykli YZ, które - według Yamahy - podkreślą wagę motocykli off-roadowych w szeregach marki.
08.06.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:19
Yamaha YZ85
Ponadto, YZ85 w 2015 roku przejdzie całkowitą przemianę nadwozia i będzie wyposażony w nowy przedni błotnik, chwytacze powietrza, boczne osłony i osłonę siedziska. Model 2015 otrzyma też mechanizm regulacji sprzęgła, pozwalający kierowcom na ustawianie luzu dźwigni sprzęgła zgodnie z własnymi preferencjami.
Yamaha YZ125
Jednostką napędową motocykla jest dwusuwowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 125 ccm, współpracujący z sześciobiegową przekładnią. W 2015 roku YZ125 zostanie odświeżony za sprawą wielu stylistycznych zmian. Unowocześnione zostaną m.in. takie elementy jak: przedni i tylny błotnik, tablica numerowa, chwytacze powietrza, osłony boczne/airboxa, osłona widelca i pokrywa siedziska.
W modelu 2015 przednie i tylne zawieszenie zostało znacząco poprawione i są takie jak te, wykorzystane w najnowszych modelach 4-suwowych YZ-F. W YZF125 z przodu znajdziemy 48mm widelec typu upside down, tylne zawieszenie zaś jest typu link Monocross. Uzupełnieniem "pakietu 2015" są bieżnikowe opony Dunlop oraz tylna zębatka w stylu YZ-F, osłona tylnej tarczy i osłona tylnego zacisku.
Yamaha YZ250
2-suwowy model 2015 YZ250 przeszedł tę samą wizualną transformację i techniczne usprawnienia co YZ125, łącznie z zamontowaniem najnowszych układów przedniego i tylnego zawieszenia pochodzących od czterosuwowego YZ-F. Nowy YZ250 jest również wyposażony w regulator sprzęgła zamontowany na kierownicy oraz szersze podnóżki i najnowsze opony bieżnikowe od Dunlop.
Jednostką napędową motocykla jest oczywiście dwusuwowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 250 ccm, który współpracuje z pięciobiegową przekładnią.