Dwugłos w koncernie Volkswagena. Paliwa syntetyczne w centrum uwagi

Dyrektor generalny marki Volkswagen Thomas Schäfer uważa, że wydawanie pieniędzy na rozwój biopaliw mija się z celem. Tymczasem Porsche – wbrew tym słowom – zaczęło produkcję paliw syntetycznych.

Nowy Volkswagen ID.3Nowy Volkswagen ID.3
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | MARTIN MEINERS, Volkswagen AG
Kamil Niewiński

Dyskusja na temat przyszłości silników spalinowych toczy się już od dłuższego czasu, a plany dotyczące wprowadzenia coraz większych restrykcji dotyczących sprzedaży aut z tymi jednostkami tylko podsycają temat. W głośnym wywiadzie dla ANEurope dyrektor generalny Volkswagena Thomas Schäfer poruszył kwestię przyszłości takich silników naprawdę stanowczo, a jego stanowisko budzi kontrowersje.

Niemiec bardzo surowo wypowiedział się na temat rozwoju biopaliw oraz paliw syntetycznych. Debatę wokół tego typu napędu dla samochodów skwitował on jako niepotrzebny szum, podkreślając, że w połowie przyszłej dekady i tak nastąpi koniec silników spalinowych. Nie widzi on sensu rozwoju takiej technologii, skoro nie jest ona w stanie przynieść żadnych korzyści.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Vlog: VW ID.4 i jego realny zasięg, czyli sprawdziłem to auto na trasie

Ze słowami Schäfera wydaje się mocno kłócić podejście Porsche, które przecież jest częścią koncernu Volkswagena. Pod koniec ubiegłego roku producent ten rozpoczął produkcję swoich własnych paliw syntetycznych w pilotażowej fabryce znajdującej się w miejscowości Punta Arenas w Chile. Do produkcji tego paliwa wykorzystywana jest tylko woda, pobierany z powietrza dwutlenek węgla oraz energia wiatrowa.

Porsche, chociaż poszerza swój katalog samochodów elektrycznych, poszukuje równocześnie sposobów na uratowanie aut spalinowych. Fakt, że obaj producenci znajdują się w jednym koncernie, wcale nie musi oznaczać zgody co do wszystkich kwestii rozwoju, choć taki rozjazd poglądów w kwestii przyszłości silników spalinowych pomiędzy Volkswagenem i Porsche naturalnie budzi spore poruszenie.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"