Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Dwa oblicza nowego MINI. Auta stworzone do jazdy miejskiej

Patryk Wieczorek

Szukasz samochodu do typowo miejskiej przestrzeni? Potrzebne ci niewielkie i dynamiczne auto, które doskonale sprawdzi się zarówno w wąskich uliczkach, jak i zatłoczonych parkingach? Nowe MINI jak najbardziej spełniają te wymagania.

W segmencie małych samochodów pojawiła się spora konkurencja. W tym roku swoją premierę miały dwa nowe auta od MINI – Cabrio oraz Hatch w wersji 3- oraz 5-drzwiowej. To prawdziwie wiosenny powiew świeżości. Nowa, odważna stylistyka i nowoczesne rozwiązania jakie skrywają te niepozorne samochody mogą zadziwić fanów kompaktowych aut. Całkiem niezłe osiągi idą w parze z nietypowym wyglądem wnętrza i nowoczesnymi udogodnieniami wpływającymi na bezpieczeństwo jazdy.

Wszystkie trzy samochody są dostępne z kilkoma wersjami napędu. Trzycylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1,5 litra osiągają moc 102 KM oraz 136 KM. Silniki czterocylindrowe 2,0 generują z kolei moc 178 KM lub aż 231 KM. Trzydrzwiowy MINI Cooper SE wyposażono natomiast w silnik elektryczny o mocy 184 KM, którego akumulator pozwala na około 200-230 km jazdy bez emisji spalin na jednym ładowaniu.

MINI Hatch robi wrażenie zwłaszcza w zestawieniu z modelami z poprzednich roczników. Na pierwszy rzut oka widać inną, bardziej drapieżną stylistykę nadwozia. Sportowe wloty powietrza w miejscu świateł przeciwmgłowych – które powędrowały do górnej lampy – dodają samochodowi więcej charakteru. Efekt podkreśla lakierowany zderzak w kolorze karoserii oraz nieco zmodyfikowane okrągłe reflektory charakterystyczne dla aut z serii MINI, a także sześciokątna atrapa chłodnicy.

Wewnątrz znajdziemy kolejne udogodnienia w postaci cyfrowego wyświetlacza o przekątnej 8,8 cala z przejrzystym interfejsem. Do wyboru mamy również model z cyfrowym prędkościomierzem. Dopełnieniem dającym pełen komfort jazdy są systemy bezpieczeństwa w postaci asystenta pasa ruchu i tempomatu adaptacyjnego, który samodzielnie dostosowuje odległość między samochodami zarówno w trasie, jak i miejskim korku. Po raz pierwszy w modelach MINI zastosowano również adaptacyjny układ jezdny oferujący zmienną amortyzację pod wpływem różnych nawierzchni.

Kreatywne podejście do przestrzeni zaowocowało powstaniem samochodu, który idealnie sprawdzi się jako auto poruszające się głównie po mieście. 5-drzwiowy MINI oferuje z tyłu aż trzy miejsca, a także sporo przestrzeni na tylnej kanapie – zarówno na nogi, jak i nad głową. Po złożeniu oparć tylnej kanapy zyskujemy imponującą pojemność bagażnika – z 278 l do aż 941 l.

MINI Cabrio to model kuszący nie tylko równie nowoczesnymi rozwiązaniami w kwestii prowadzenia, ale również perspektywą jazdy pod gołym niebem. Wygodny samochód z miejscem dla czterech osób i miękkim dachem 3 w 1 sprawdzi się w typowo letnich warunkach. Jego otwarcie zajmuje zaledwie 18 sekund, a poza opcją zamkniętą i otwartą istnieje również opcja odsunięcia dachu o 40 cm w trybie szyberdachu.

Klasyczny prędkościomierz został zastąpiony przez wyświetlacz z prędkościo- i obrotomierzem, z informacją o poziomie paliwa i wskazówkami nawigacyjnymi. Ośmiostopniowa, sportowa skrzynia biegów z dodatkowymi manetkami umieszczonymi przy kierownicy pozwala poczuć się jak w sportowym aucie. Zróżnicowane tryby jazdy wpływają nie tylko na spalanie, ale również układ kierowniczy czy zawieszenie, dopasowując się do Twojego stylu jazdy.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy