Donto P1 - argentyńska wyścigówka w produkcyjnej odsłonie

W 2010 roku pojawiły się pierwsze informacje na temat argentyńskiego konkurenta Ariela Atoma i KTM-a X-BOW. Po trzech latach prace nad Donto P1 zostały zakończone, a pojazd w finalnej specyfikacji zadebiutował podczas salonu samochodowego w Buenos Aires.

Donto P1/MC (22)
Donto P1/MC (22)
Arkadiusz Gabrysiak

25.06.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:48

W 2010 roku pojawiły się pierwsze informacje na temat argentyńskiego konkurenta Ariela Atoma i KTM-a X-BOW. Po trzech latach prace nad Donto P1 zostały zakończone, a pojazd w finalnej specyfikacji zadebiutował podczas salonu samochodowego w Buenos Aires.

Podwozie zostało wykonane przez Hectora Pereza i uzyskało homologację FIA. Za stylistykę tego dwuosobowego samochodu odpowiada Lucas Lopez.

Donto P1 wygląda bardzo agresywnie. Jak większość lekkich wyścigówek przeznaczonych głównie na tor ma otwarte nadwozie i pęd powietrza praktycznie bezpośrednio uderza w twarz kierowcy, a więc jazda bez kasku nie jest wskazana.

Obraz

W konstrukcji nadwozia wykorzystano głównie włókno węglowe i kevlar, co skutkuje niską masą - Donto P1 waży jedynie 630 kg. Jego wymiary zewnętrzne to: 3850 mm długości, 1050 mm wysokości i 1920 mm szerokości, a rozstaw osi wynosi 2500 mm.

Twórcy tego projektu zrezygnowali z 1,8-litrowego silnika VW, który zastosowano w prototypie. Produkcyjna odsłona Donto P1 została wyposażona w 2,0-litrowy silnik Audi, który w Donto P1 generuje nieco ponad 300 KM. Niestety, żadne dane dotyczące osiągów nie zostały jeszcze ujawnione.

[block position="inside"]3013[/block]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)