De Tomaso P900 to torowy potwór z silnikiem z Formuły 1. Stosunek mocy do masy robi wrażenie

De Tomaso Automobili rozkwita dzięki inwestorom z Hong Kongu. Potężne pieniądze widać w najnowszym projekcie P900, który jest niczym innym, jak torową wyścigówką dla najbardziej wymagających.

De Tomaso P900De Tomaso P900
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | De Tomaso
Aleksander Ruciński

P900 wygląda jak ewolucja drogowego P72, lecz dość mocno się od niego różni. Przede wszystkim brak tu homologacji drogowej, co pozwoliło projektantom mocno puścić wodze fantazji.

Tak powstał samochód o naprawdę niepowtarzalnych obłościach poprzecinanych licznymi wlotami powietrza, spojlerami i dokładkami zapewniającymi doskonały docisk na torze. Nie brakuje tu aktywnej aerodynamiki, a głównym materiałem jest oczywiście lekkie włókno węglowe.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ruf, czyli najlepsze Porsche 911 na świecie. Odwiedzam fabrykę i jeżdżę Yellowbirdem!

Dzięki jego zastosowaniu P900 waży zaledwie 900 kg. Taka sama wartość, choć wyrażona w koniach mechanicznych, opisuje moc jednostki, która drzemie pod maską. Oznacza to stosunek mocy do masy na poziomie 1:1.

Sam silnik to wolnossące V12 zbudowane przez niemiecką firmę Capricorn mogącą pochwalić się dużym doświadczeniem w motorsporcie. De Tomaso twierdzi, że jest to najbardziej kompaktowe V12 w historii. Przy okazji wyjątkowo lekkie, gdyż waży tylko 220 kg.

Niestety auta z tą jednostką nie będą oferowane wcześniej niż w 2024 roku. Niecierpliwi mogą jednak zdecydować się na alternatywne V10 pochodzące z bolidów F1 Benettona z sezonu 1997. 750 KM to nieco mniejsza wartość, lecz przy tej masie wciąż więcej niż wystarczająca.

Dokładniejszą specyfikację P900 powinniśmy poznać w 2023 roku, kiedy to pierwsze sztuki zaczną trafiać do klientów. De Tomaso zamierza stworzyć tylko 18 egzemplarzy w cenie 3 mln dolarów każdy.

  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
[1/13] De Tomaso P900 Źródło zdjęć: De Tomaso |
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł