Dacia Duster z instalacją LPG dla wymagających. Bezpośredni wtrysk nie jest przeszkodą

Dacia Duster z instalacją LPG dla wymagających. Bezpośredni wtrysk nie jest przeszkodą

Taką dacię duster z fabryczną instalacją LPG już testowaliśmy. Jest to wariant ze sporymi ograniczeniami - tylko jedna wersja napędowa.
Taką dacię duster z fabryczną instalacją LPG już testowaliśmy. Jest to wariant ze sporymi ograniczeniami - tylko jedna wersja napędowa.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński
03.11.2020 15:10, aktualizacja: 16.03.2023 15:42

Polski importer oferuje fabryczną instalację autogazu do modelu Dacia Duster z silnikiem 1.0 TCe o mocy 100 KM. Nie każdemu wystarczą takie parametry, dlatego ten sam dostawca opracował system LPG do mocniejszego wariantu 1.3 TCe o mocy 150 KM.

Dostawcą autogazu do Dacii Duster 1.3 TCe jest firma Landi Renzo, która dostarcza także fabryczne instalacje do modeli Dacii i Renault. Tu zasadniczą różnicą jest rodzaj zasilania. O ile jednostka 1.0 ma wtrysk pośredni, to silnik 1.3 ma już wtrysk bezpośredni, dlatego importer takiego auta nie oferuje - mniejsza opłacalność, droższy serwis, większa awaryjność. Jednak klienci, którym zależy na taniej jeździe, a jednocześnie dobrych osiągach, nie pozostają z niczym.

Jednostka z bezpośrednim wtryskiem generuje 150 KM mocy, 250 Nm momentu obrotowego i zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w czasie ok. 10 s. Jest to jedyny silnik oferowany w konfiguracji z napędem 4WD (również odmiana 130-konna). A mimo to można do takiej wersji zamontować LPG, choć importer takiej konwersji nie oferuje.

Niefabryczna instalacja LPG od fabrycznego dostawcy

Jest to instalacja Landirenzo Omegas Direct 5.0 z tzw. dotryskiem benzyny, mającym chronić wtryskiwacze przed przyspieszonym zużyciem. Producent deklaruje spadek dynamiki na poziomie 3 proc.

W miejscu koła zapasowego montowany jest zbiornik toroidalny o pojemności 59 l (użyteczna ok. 47 l). Zawór tankowania umieszcza się pod fabryczną klapką wlewu benzyny i co ciekawe, jest to pełny wlew, a nie jak fabryczny, wymagający wkręcenia końcówki do tankowania.

Producent nie podaje ceny instalacji, a koszt jest ustalany indywidualnie w warsztacie. Jedynym problemem przy takim zakupie jest brak gwarancji producenta na auto.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)