Dacia Duster z instalacją LPG dla wymagających. Bezpośredni wtrysk nie jest przeszkodą

Polski importer oferuje fabryczną instalację autogazu do modelu Dacia Duster z silnikiem 1.0 TCe o mocy 100 KM. Nie każdemu wystarczą takie parametry, dlatego ten sam dostawca opracował system LPG do mocniejszego wariantu 1.3 TCe o mocy 150 KM.

Taką dacię duster z fabryczną instalacją LPG już testowaliśmy. Jest to wariant ze sporymi ograniczeniami - tylko jedna wersja napędowa.Taką dacię duster z fabryczną instalacją LPG już testowaliśmy. Jest to wariant ze sporymi ograniczeniami - tylko jedna wersja napędowa.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

Dostawcą autogazu do Dacii Duster 1.3 TCe jest firma Landi Renzo, która dostarcza także fabryczne instalacje do modeli Dacii i Renault. Tu zasadniczą różnicą jest rodzaj zasilania. O ile jednostka 1.0 ma wtrysk pośredni, to silnik 1.3 ma już wtrysk bezpośredni, dlatego importer takiego auta nie oferuje - mniejsza opłacalność, droższy serwis, większa awaryjność. Jednak klienci, którym zależy na taniej jeździe, a jednocześnie dobrych osiągach, nie pozostają z niczym.

Jednostka z bezpośrednim wtryskiem generuje 150 KM mocy, 250 Nm momentu obrotowego i zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w czasie ok. 10 s. Jest to jedyny silnik oferowany w konfiguracji z napędem 4WD (również odmiana 130-konna). A mimo to można do takiej wersji zamontować LPG, choć importer takiej konwersji nie oferuje.

Niefabryczna instalacja LPG od fabrycznego dostawcy

Jest to instalacja Landirenzo Omegas Direct 5.0 z tzw. dotryskiem benzyny, mającym chronić wtryskiwacze przed przyspieszonym zużyciem. Producent deklaruje spadek dynamiki na poziomie 3 proc.

W miejscu koła zapasowego montowany jest zbiornik toroidalny o pojemności 59 l (użyteczna ok. 47 l). Zawór tankowania umieszcza się pod fabryczną klapką wlewu benzyny i co ciekawe, jest to pełny wlew, a nie jak fabryczny, wymagający wkręcenia końcówki do tankowania.

Producent nie podaje ceny instalacji, a koszt jest ustalany indywidualnie w warsztacie. Jedynym problemem przy takim zakupie jest brak gwarancji producenta na auto.

Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀