Cyfrowe lusterko w Audi R8 e-Tron

O zmianie klasycznych luster w kamery z monitorami różni producenci myśleli już dawno temu. Audi przy okazji prac nad modelem R8 e-Tron, czyli elektryczną wersją supersamochodu z Ingolstadt, ma jednak ku temu uzasadniony powód.

Cyfrowe lusterko AudiCyfrowe lusterko Audi
Bartosz Pokrzywiński

O zmianie klasycznych luster w kamery z monitorami różni producenci myśleli już dawno temu. Audi przy okazji prac nad modelem R8 e-Tron, czyli elektryczną wersją supersamochodu z Ingolstadt, ma jednak ku temu uzasadniony powód.

Supersamochody z natury są autami, w których każdy aspekt musiał zostać podporządkowany jednemu - osiągom. Dlatego właśnie nie są one zbyt wygodne, nie oferują dużej ilości miejsca, mają niewielkich rozmiarów bagażnik, trudno się nimi jeździ w zakorkowanym mieście, a parkowanie tyłem przy niemal całkowitym braku widoczności jest prawdziwą męczarnią.

Wbrew pozorom stereotyp ten przełamuje trochę Audi R8. Kiedy pierwsza wersja tego modelu napędzana silnikiem V8, trafiła w ręce dziennikarzy, a miało to miejsce jeszcze w 2006 roku, byli oni pod wrażeniem tego, że Audi udało się wyzbyć większość negatywnych cech supersamochodów. Całkiem niezła była nawet widoczność do tyłu.

Cyfrowe lusterko Audi
Cyfrowe lusterko Audi

W przypadku modelu e-Tron niemiecki producent ma większy problem, ponieważ auto jest pozbawione tylnej szyby. Właśnie dlatego zdecydowano się poprosić o pomoc Samsunga, który zobowiązał się dostarczyć wyświetlacze AMOLED o przekątnej ekranu 7,7 cala. Na nich wyświetlany będzie obraz pochodzący z małej kamery umieszczonej w miejscu tylnej szyby.

Ekran jest bardzo cienki i lekki, dzięki czemu zużywa mniej prądu od pozostałych wyświetlaczy tego typu. Co więcej, kamerę skonstruowano tak, by zapewniała o wiele lepszy widok do tyłu niż klasyczne kamery cofania. Gdyby kierowcy przeszkadzał wyświetlany obraz np. podczas jazdy autostradą, bez problemu można go wyłączyć.

Po raz pierwszy na żywo, rozwiązanie to będzie można zobaczyć na tegorocznych wrześniowych targach w Paryżu.

  • Cyfrowe lusterko Audi
  • Cyfrowe lusterko Audi
  • Cyfrowe lusterko Audi
  • Cyfrowe lusterko Audi
  • Cyfrowe lusterko Audi
[1/5] Cyfrowe lusterko Audi Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony