Cyfrowe lusterko w Audi R8 e-Tron

O zmianie klasycznych luster w kamery z monitorami różni producenci myśleli już dawno temu. Audi przy okazji prac nad modelem R8 e-Tron, czyli elektryczną wersją supersamochodu z Ingolstadt, ma jednak ku temu uzasadniony powód.

Cyfrowe lusterko AudiCyfrowe lusterko Audi
Bartosz Pokrzywiński

O zmianie klasycznych luster w kamery z monitorami różni producenci myśleli już dawno temu. Audi przy okazji prac nad modelem R8 e-Tron, czyli elektryczną wersją supersamochodu z Ingolstadt, ma jednak ku temu uzasadniony powód.

Supersamochody z natury są autami, w których każdy aspekt musiał zostać podporządkowany jednemu - osiągom. Dlatego właśnie nie są one zbyt wygodne, nie oferują dużej ilości miejsca, mają niewielkich rozmiarów bagażnik, trudno się nimi jeździ w zakorkowanym mieście, a parkowanie tyłem przy niemal całkowitym braku widoczności jest prawdziwą męczarnią.

Wbrew pozorom stereotyp ten przełamuje trochę Audi R8. Kiedy pierwsza wersja tego modelu napędzana silnikiem V8, trafiła w ręce dziennikarzy, a miało to miejsce jeszcze w 2006 roku, byli oni pod wrażeniem tego, że Audi udało się wyzbyć większość negatywnych cech supersamochodów. Całkiem niezła była nawet widoczność do tyłu.

Cyfrowe lusterko Audi
Cyfrowe lusterko Audi

W przypadku modelu e-Tron niemiecki producent ma większy problem, ponieważ auto jest pozbawione tylnej szyby. Właśnie dlatego zdecydowano się poprosić o pomoc Samsunga, który zobowiązał się dostarczyć wyświetlacze AMOLED o przekątnej ekranu 7,7 cala. Na nich wyświetlany będzie obraz pochodzący z małej kamery umieszczonej w miejscu tylnej szyby.

Ekran jest bardzo cienki i lekki, dzięki czemu zużywa mniej prądu od pozostałych wyświetlaczy tego typu. Co więcej, kamerę skonstruowano tak, by zapewniała o wiele lepszy widok do tyłu niż klasyczne kamery cofania. Gdyby kierowcy przeszkadzał wyświetlany obraz np. podczas jazdy autostradą, bez problemu można go wyłączyć.

Po raz pierwszy na żywo, rozwiązanie to będzie można zobaczyć na tegorocznych wrześniowych targach w Paryżu.

  • Cyfrowe lusterko Audi
  • Cyfrowe lusterko Audi
  • Cyfrowe lusterko Audi
  • Cyfrowe lusterko Audi
  • Cyfrowe lusterko Audi
[1/5] Cyfrowe lusterko Audi Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥