Co trafi pod maskę nowego BMW M3?

Niedawno dowiedzieliśmy się, że BMW M3 obecnej generacji jest ostatnią M z jednostką wolnossącą. Podobno producent z Bawarii nie podjął jeszcze decyzji dotyczącej silnika, który trafi pod maskę nowego M3. Obecnie rozważane są aż cztery możliwości.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Niedawno dowiedzieliśmy się, że BMW M3 obecnej generacji jest ostatnią M z jednostką wolnossącą. Podobno producent z Bawarii nie podjął jeszcze decyzji dotyczącej silnika, który trafi pod maskę nowego M3. Obecnie rozważane są aż cztery możliwości.

Według forum M3post.com, które obok m5board należy do najlepiej poinformowanych stron w sieci w kwestii Bawarek, BMW rozważa obecnie aż cztery różne rodzaje jednostek napędowych, które mogą trafić pod maskę nowego BMW M3.

Pierwszą możliwością jest zamontowanie dwóch turbosprężarek w układzie BiTurbo do jednostki montowanej w obecnej generacji auta, czyli do V8 o pojemności 4,0-litra o mocy 420 KM. BMW, podobnie jak reszta producentów, musi pamiętać również o ekologii oraz o zmniejszeniu spalania.

Bardziej prawdopodobne wydaje się jednak wciśnięcie pod maskę usportowionej trójki rzędowego silnika sześciocylindrowego. Mowa o trzylitrowej jednostce, która mogłaby być wyposażona w jedną TS (TwinScroll) lub dwie turbosprężarki (TwinTurbo). Silnik musiałby być tak skonfigurowany by produkować ponad 420 KM.

Najbardziej odważną, ale jednocześnie i najprostszą opcją byłoby zamontowanie do nowej Mki silnik V8 o pojemności 4,4-litra, która ma trafić do M5 oraz M6. Dwie turbosprężarki w układzie TwinTurbo zadbają o odpowiednią moc, ale gorzej byłoby już ze zużyciem paliwa.

Podobno BMW najbardziej poważnie podchodzi do pomysłu umieszczenia pod maską nowego M3 silnika w układzie V6. Nie wiadomo jeszcze jakie doładowanie musiałoby wspierać tę jednostkę.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił