Napęd przedni czy tylny - co lepsze na śnieg? Już to rozstrzygnięto

To porównanie oczywiście nie zmieni naszego życia, ale kanał Tire Reviews odpowiada na kolejne ciekawe pytanie. Tym razem Amerykanie postanowili sprawdzić, jaki rodzaj napędu lepiej sprawdza się na śniegu. W kilku próbach udowodnili, że bezapelacyjnie lepszy jest...

Pojedynek auta przednio- i tylnonapędowegoPojedynek auta przednio- i tylnonapędowego
Źródło zdjęć: © YouTube | Tire Reviews
Marcin Łobodziński

Aby rozstrzygnąć tę kwestię bez zarzutów o stronniczość wybrano do porównania samochody o bardzo zbliżonych parametrach. To Audi A4 40 TDI i BMW 320d. Oba mają silniki umieszczone wzdłużnie i są to jednostki o tej samej pojemności, mocy i dają tyle samo momentu obrotowego. Są wyposażone w automatyczne skrzynie biegów.

Co więcej, mają dokładnie ten sam rozmiar ogumienia, więc bezapelacyjnie konstrukcje są bardzo do siebie maksymalnie zbliżone. Oczywiście w teście użyto takich samych opon dla oby aut. Różnica to wyłącznie napęd: przedni w audi i tylny w BMW.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

5 faktów o oponach. Niektórzy będą zaskoczeni

Co wykazało porównanie?

Testujący sprawdzili samochody w kilku próbach. W pierwszej kolejności przyspieszenia. Z włączonymi systemami kontroli przyczepności nie dało się rozstrzygnąć, które auto jest lepsze. Dopiero po wyłączeniu systemów na czoło wysunęło się BMW z tylnym napędem. Kolejnym testem była próba podjechania pod wzniesienie na śniegu. Tu również BMW nie dało żadnych szans rywalowi. W niektórych próbach audi nawet nie ruszyło z miejsca.

Podczas jazdy po okręgu nie dało się wyłonić zwycięzcy, ale już podczas przejazdu toru testowego na czas owszem. I tu możecie być zaskoczeni, ale jeśli jesteście ciekawi, to obejrzyjcie sami.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Audi FWD VS BMW RWD - The Ultimate Test on Snow! ❄️

Wybrane dla Ciebie
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech