Napęd przedni czy tylny - co lepsze na śnieg? Już to rozstrzygnięto
To porównanie oczywiście nie zmieni naszego życia, ale kanał Tire Reviews odpowiada na kolejne ciekawe pytanie. Tym razem Amerykanie postanowili sprawdzić, jaki rodzaj napędu lepiej sprawdza się na śniegu. W kilku próbach udowodnili, że bezapelacyjnie lepszy jest...
18.12.2023 | aktual.: 18.12.2023 12:30
Aby rozstrzygnąć tę kwestię bez zarzutów o stronniczość wybrano do porównania samochody o bardzo zbliżonych parametrach. To Audi A4 40 TDI i BMW 320d. Oba mają silniki umieszczone wzdłużnie i są to jednostki o tej samej pojemności, mocy i dają tyle samo momentu obrotowego. Są wyposażone w automatyczne skrzynie biegów.
Co więcej, mają dokładnie ten sam rozmiar ogumienia, więc bezapelacyjnie konstrukcje są bardzo do siebie maksymalnie zbliżone. Oczywiście w teście użyto takich samych opon dla oby aut. Różnica to wyłącznie napęd: przedni w audi i tylny w BMW.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Co wykazało porównanie?
Testujący sprawdzili samochody w kilku próbach. W pierwszej kolejności przyspieszenia. Z włączonymi systemami kontroli przyczepności nie dało się rozstrzygnąć, które auto jest lepsze. Dopiero po wyłączeniu systemów na czoło wysunęło się BMW z tylnym napędem. Kolejnym testem była próba podjechania pod wzniesienie na śniegu. Tu również BMW nie dało żadnych szans rywalowi. W niektórych próbach audi nawet nie ruszyło z miejsca.
Podczas jazdy po okręgu nie dało się wyłonić zwycięzcy, ale już podczas przejazdu toru testowego na czas owszem. I tu możecie być zaskoczeni, ale jeśli jesteście ciekawi, to obejrzyjcie sami.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo