Citroën C4 Picasso - rodzinny autobus na wakacyjnych testach

Jak już wiadomo, Citroën C4 będzie oferowany w przynajmniej pięciu wersjach nadwoziowych. Na wakacyjnych testach przyłapany został 7-miejscowy minivan. Czy inżynierowie zdążą na premierę?

Obraz
Piotr Wereszczyński

Jak już wiadomo, Citroën C4 będzie oferowany w przynajmniej pięciu wersjach nadwoziowych. Na wakacyjnych testach przyłapany został 7-miejscowy minivan. Czy inżynierowie zdążą na premierę?

Citroën w porównaniu z pierwszą generacją C4 wprowadzi kilka dodatkowych wersji nadwoziowych, co ma zapewnić większe zainteresowanie autem. Poza tradycyjnymi hatchbackiem i dwoma odmianami minivan nowy model będzie zatem dostępny m.in. jako sedan czy crossover. Choć w przypadku pierwszej generacji C4 w 7-osobowej odmianie Picasso nie sprzedawał się tak dobrze jak wersja bez trzeciego rzędu siedzeń, producent nie rezygnuje z jej wytwarzania.

Podobnie jak w przypadku mniejszego minivana podczas czerwcowych testów maskowanie jest dość imponujące. Nie przeszkadza to jednak w dojrzeniu kilku istotnych elementów. Nadwozie będzie nieco różniło się od hatchbacka, wyraźnie inaczej zarysowana jest krawędź maski, okienko umieszczone tuż za pierwszym słupkiem znacznie urośnie.

Obraz

Bryła auta sprawia wrażenie nieco sztucznie powiększonej. Olbrzymie tylne drzwi z pewnością są bardzo praktyczne, jednak cały tył auta jest po prostu ogromny. Oczywiście w tego typu samochodzie nie jest to wadą, duże rodziny docenią pokaźny bagażnik. Auto jest dość długie, jednak całkiem możliwe, że będzie miało większy rozstaw osi od hatchbacka, co wpłynie na komfort podróżowania.

Silniki nie powinny odbiegać od tych, które można spotkać pod maską podstawowej odmiany C4. Pojawiają się głosy, że nowe Picasso będzie napędzał znany z Citroëna DS5 hybrydowy duet z dieslem. Nie sądzę jednak, aby tak mocna jednostka miała sens w rodzinnym autobusie. Pewność będzie można mieć dopiero w przyszłym roku, kiedy auto trafi do salonów.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯