Citroën C5 Aircross okazał się hitem. PSA zwiększy produkcję

Najnowszy SUV Citroëna, model C5 Aircross okazał się wielkim sukcesem marki, która nawet w to nie wątpiła. Ultrakomfortowe auto z obszernym wnętrzem idealnie wpisuje się w obecne trendy. Zmiana klasy dla modelu C5 była strzałem w dziesiątkę.

Auto może się podobać, a jeśli szukasz komfortu, to znajdziesz go właśnie z Citroenie C5 Aircross.
Auto może się podobać, a jeśli szukasz komfortu, to znajdziesz go właśnie z Citroenie C5 Aircross.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

08.05.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:04

Wcześniej był sedanem klasy średniej, teraz C5 jest SUV-em. Z poprzednikiem nie ma nic wspólnego, a jedną z najważniejszych różnic jest... ogromne zainteresowanie.

Citroën już kilka lat temu podjął decyzję o zakończeniu historii modelu C5 w takiej formie, jaką znamy od 2000 roku (przynajmniej na razie, o czym za chwilę). Jednym z ważniejszych powodów był spadek popularności samochodów segmentu D.

Ich rolę przejmują z powodzeniem SUV-y i marka poszła właśnie z tym kierunku. Nie zerwała całkowicie z nazwą, więc zostawiono C5, by zakomunikować klientom nową koncepcję auta tej wielkości. Jednocześnie dodano Aircross, które tworzy linię nowych SUV-ów Citroëna.

Kokpit C5 Aircross robi bardzo dobre wrażenie.
Kokpit C5 Aircross robi bardzo dobre wrażenie.© fot. Marcin Łobodziński

Obecnie popyt na C5 Aircross zaczyna przewyższać podaż. Citroën na rynku francuskim może pochwalić się 29-procentowym wzrostem sprzedaży, a zawdzięcza to modelom z linii Aircross. Od początku roku sprzedano 10 tys. egzemplarzy C5, a model ten już wyprzedził w rankingu konkurencyjnego Renaulta Kadjara.

W związku z tak dużym zainteresowaniem Citroën planuje zwiększenie produkcji w fabryce w Rennes, która obecnie jest planowana na 110 tys. aut rocznie. Ma się zwiększyć do 135 tys. by zaspokoić klientów. Jednocześnie francuska marka postanowiła zrezygnować z produkcji modelu C4 Spacetourer, a pozostawić tylko większego brata Grand C4 Spacetourer.

Citroen C5 Aircross jest wyraźnie krótszy od swojego "poprzednika", ale przestrzeni w środku nie ma mniej.
Citroen C5 Aircross jest wyraźnie krótszy od swojego "poprzednika", ale przestrzeni w środku nie ma mniej.© fot. Marcin Łobodziński

Spokojnie, sedan jeszcze powróci

Linda Jackson w 2018 roku potwierdziła, że Citroën jest zdecydowany powrócić do produkcji dużej, wygodnej limuzyny. Zdaje sobie sprawę z tego, że niedługo boom na SUV-y może się skończyć, a wtedy trzeba mieć asa w rękawie. Prace ruszyły. Zapowiedzią nowego C5/C6 był koncept C-xperience.

Wiadomo, że auto powstanie na płycie podłogowej, której użyto do budowy Peugeota 508. Auto będzie większe i oczywiście zbudowane w stylu Citroëna.

Źródło artykułu:WP Autokult
Citroënsegment jcrossover/suv
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)