Citroën C5 Aircross okazał się hitem. PSA zwiększy produkcję
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Najnowszy SUV Citroëna, model C5 Aircross okazał się wielkim sukcesem marki, która nawet w to nie wątpiła. Ultrakomfortowe auto z obszernym wnętrzem idealnie wpisuje się w obecne trendy. Zmiana klasy dla modelu C5 była strzałem w dziesiątkę.
Wcześniej był sedanem klasy średniej, teraz C5 jest SUV-em. Z poprzednikiem nie ma nic wspólnego, a jedną z najważniejszych różnic jest... ogromne zainteresowanie.
Citroën już kilka lat temu podjął decyzję o zakończeniu historii modelu C5 w takiej formie, jaką znamy od 2000 roku (przynajmniej na razie, o czym za chwilę). Jednym z ważniejszych powodów był spadek popularności samochodów segmentu D.
Ich rolę przejmują z powodzeniem SUV-y i marka poszła właśnie z tym kierunku. Nie zerwała całkowicie z nazwą, więc zostawiono C5, by zakomunikować klientom nową koncepcję auta tej wielkości. Jednocześnie dodano Aircross, które tworzy linię nowych SUV-ów Citroëna.
Obecnie popyt na C5 Aircross zaczyna przewyższać podaż. Citroën na rynku francuskim może pochwalić się 29-procentowym wzrostem sprzedaży, a zawdzięcza to modelom z linii Aircross. Od początku roku sprzedano 10 tys. egzemplarzy C5, a model ten już wyprzedził w rankingu konkurencyjnego Renaulta Kadjara.
W związku z tak dużym zainteresowaniem Citroën planuje zwiększenie produkcji w fabryce w Rennes, która obecnie jest planowana na 110 tys. aut rocznie. Ma się zwiększyć do 135 tys. by zaspokoić klientów. Jednocześnie francuska marka postanowiła zrezygnować z produkcji modelu C4 Spacetourer, a pozostawić tylko większego brata Grand C4 Spacetourer.
Spokojnie, sedan jeszcze powróci
Linda Jackson w 2018 roku potwierdziła, że Citroën jest zdecydowany powrócić do produkcji dużej, wygodnej limuzyny. Zdaje sobie sprawę z tego, że niedługo boom na SUV-y może się skończyć, a wtedy trzeba mieć asa w rękawie. Prace ruszyły. Zapowiedzią nowego C5/C6 był koncept C-xperience.
Wiadomo, że auto powstanie na płycie podłogowej, której użyto do budowy Peugeota 508. Auto będzie większe i oczywiście zbudowane w stylu Citroëna.