Citroën C1 znika z rynku. Bezpośredniego następcy nie będzie

Po 17 latach i dwóch generacjach najmniejszy spalinowy model w gamie Citroëna oficjalnie znika z rynku. Tym samym żegnamy kolejnego przedstawiciela segmentu A. Jego miejsce pośrednio zajmie większy C3 oraz mniejszy elektryk Ami.

17-letnia kariera C1 dobiega końca17-letnia kariera C1 dobiega końca
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Citroen
Aleksander Ruciński

Kiedyś stanowiły codzienność europejskich miast, dziś powoli stają się wymierającym gatunkiem. W dobie coraz ostrzejszych norm emisji spalin, wymogów bezpieczeństwa i rosnącej inflacji samochody segmentu A przestają mieć ekonomiczne uzasadnienie. Nic więc dziwnego, że Citroën nie zdecydował się stworzyć następcy dla C1.

Samochód produkowany we współpracy z Peugeotem i Toyotą w czeskim Kolinie po 17 latach i dwóch generacjach ostatecznie znika z rynku. W wielu krajach Europy był niedostępny już od dawna. Teraz jednak światło zgasło na dobre.

Toyota zmieniła bliźniacze Aygo w crossovera własnej konstrukcji, który marketingowo i cenowo będzie pozycjonowany wyżej niż dotychczas. Peugeot i Citroën postanowili natomiast odpuścić. Zgodnie z komunikatem producenta klientom zostaje większa alternatywa w postaci C3 oraz malutkie, elektryczne Ami.

By nie być gołosłownym, Citroën wprowadzi na niektórych rynkach tańszą wersję wyposażeniową C3 o nazwie You. Takie auto właśnie zadebiutowało w Wielkiej Brytanii z ceną 12 995 funtów, co czyni je tańszym od najdroższego dotychczasowego wydania C1, przy zachowaniu przyzwoitego wyposażenia (klimatyzacja i tempomat są w standardzie).

To miły ukłon w stronę klientów, co nie zmianie faktu, że małe auta przestają być priorytetem producentów. 108, C1 czy spalinowe Twingo to niestety dopiero początek.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł